Senaste nytt

Boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus?

Dr. Miles

Expert
Har någon av er lyckats att boka en bonusresa på Singapore Airlines Airbus A380 / B777-300ER i Business class med SAS EuroBonus poäng?

Förr fanns det en restriktion som sa att man inte fick boka First class / Business class award på Singapore Airlines Airbus A380 eller Boeing 777-300ER.
Idag står det att det inte går att boka First class award på Singapore Airlines Airbus A380 eller Boeing 777-300ER, men ingen restriktion om i Business class.

SAS skrev:
PARTNER: Singapore Airlines

SPEND POINTS

Note! First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights.
Källa: EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS

Däremot har jag inte sett (i alla fall jag inte kommer ihog) en enda rapportering om någon som har lyckats att boka Singapore Airlines Business class award på flygningar med Airbus A380 eller Boeing 777-300ER med SAS EuroBonus poäng
 

khybner

Medlem
Hur sökte du tillgänglighet av Singapore Airlines Business class award på Airbus A380 / Boeing 777-300ER?
Går via KVS Tool

upload_2015-12-30_16-25-29.png
 

Dr. Miles

Expert
Aha, ANA har börjat att visa tillgänglighet på Singapore Airlines Business class på Airbus A380 och på Boeing 777-300ER. Det gjorde de inte förut.

Screenshot20151230_02.png


Däremot när jag kollar på Singapore-London v.v. (flygs endast med Airbus A380 och Boeing 777-300ER) hittar jag inte någon flight som har ledig Business class awardplats, trots att jag har sökt flera datum mellan januari-juli 2016.
 
Last edited:

Vaniljvodka

Medlem
Visst fanns det en restriktion om att boka bonusplatser på SQ-flyg till NRT? Nån som vet ifall den kanske också är borta i så fall?
 

Dr. Miles

Expert
Visst fanns det en restriktion om att boka bonusplatser på SQ-flyg till NRT? Nån som vet ifall den kanske också är borta i så fall?
Inte Tokyo Narita specifik begränsning.
Singapore Airlines flyger Airbus A380 och Boeing 777-300ER till Tokyo Narita, därför gick det inte att boka Business class award på Singapore Airlines flygningar på linjen.
 

Viking75

Medlem
Nu när man vet vilket verktyg att använda, så undrar jag finns det samlad information om vart Singapore Airlines flyger med dessa plan?
 
Toppen