Senaste nytt

Chef on call - Malaysia Airlines -- Välj din mat innan avresa i Biz eller First

Traveller

Medlem
Efter att ha bokat min resa till Bangkok (för att möta några andra BC) från Seoul med Malaysian airlines i business upptäckte jag deras "Chef on call" koncept. Jag måste säga att jag blev ordentligt överraskad (så här innan avgång) över det enorma val av rätter som kan förbeställas senast 24 timmar innan avgång.
Konceptet:
Experience - In-Flight Meal - Chef On Call | Malaysia Airlines
Menyn:
http://www.malaysiaairlines.com/content/dam/malaysia-airlines/mas/ccf/pdf/ccm_biz_menu_2014.pdf

Hur det sedan smakade och om jag fick maten som jag beställt det blir spännande att se.
 

johhenrik

Medlem
Jag har försökt några gånger, men jag har aldrig lyckats komma in på sajten ens en gång. Fick alltid ett fel och en uppmaning att jag skulle ringa in min beställning, så jag gav upp. :)
 

Traveller

Medlem
Maten jag beställde var för sträckan ICN - KUL och var faktiskt toppen. MEN,

-2 timmars försening gjorde att jag missade mitt anslutningsflyg från KUL till BKK
-Maten på sträcka två var usel, köttet gick inte att skära ens.
-Alla mina tre väskor kom bort på sträckan KUL - BKK

Malaysian Airlines suger faktiskt. Då det gäller väskorna frågade jag då jag bordade om väskorna var med och fick ett glatt
svar att dom var det. En lögn alltså. MH, Malaysian Airlines är faktiskt otroligt dåliga då det gäller sin kundorientering. Dessutom så serveras det inga alkoholhaltiga drycker på deras sträckor som är kortare än 3 timmar.

MH har i varje fall mist mig som kund.
 

Glenn E

Medlem
Jag har en bokning till Bali från Shanghai i business över jul och nyår.
På en av sträckorna, den mellan Kuala Lumpur och Shanghai , kunde jag välja Chef on call.
Inte så stort utbud, bara 5 rätter att välja på iallafall på den sträckan.
Jag valde Beef Cheek med polenta.
Finns det någon erfarenhet av den rätten här?

För övrigt serveras ju Vin / Champagne på alla de här sträckorna ( PVG - KUL - DPS )
 
Toppen