Senaste nytt

Sökes: Awardbiljett till New York i vår

emj84

Medlem
Hej,
Tänkte jag skulle göra min första bonusresa men efter att ha försökt leta via United, så får jag inte rätt på det? Den verkar enbart hitta United flygningar hela tiden, vilket vad jag läst på forumet inte är den bästa business class upplevelsen?
Så jag hoppas att mallen ifrån Dr Miles även kan användas för bonusresa?
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan 20 april och 31 maj
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 6 juni
  • Hur länge vill du vara borta? 4-6 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Jag har 150 000 EB poäng som jag tänkte skulle användas (+2-4-1)
  • Vad är det viktigaste för dig? Få uppleva business, samt ingen lång transfertid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
 

RickardG

Medlem
Hej,
Tänkte jag skulle göra min första bonusresa men efter att ha försökt leta via United, så får jag inte rätt på det? Den verkar enbart hitta United flygningar hela tiden, vilket vad jag läst på forumet inte är den bästa business class upplevelsen?
Så jag hoppas att mallen ifrån Dr Miles även kan användas för bonusresa?
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? Mellan 20 april och 31 maj
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 6 juni
  • Hur länge vill du vara borta? 4-6 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 personer
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Jag har 150 000 EB poäng som jag tänkte skulle användas (+2-4-1)
  • Vad är det viktigaste för dig? Få uppleva business, samt ingen lång transfertid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
Två pers i Business till New York, i maj, med bara fem månaders framförhållning. Då är det inte läge att vara kräsen med bolag och transfertider! Det finns en del platser med andra bolag, som TAP men då blir det med lång transfer. Personligen skulle jag skjuta på resan om det var möjligt och satsa på två platser med SAS istället. En riktigt bra business hårdvara och oerhört låga avgifter. Det blir många sköna tusenlappar ni sparar och kan lägga på hotell istället.
 

Dr. Miles

Expert
Tänkte jag skulle göra min första bonusresa men efter att ha försökt leta via United, så får jag inte rätt på det? Den verkar enbart hitta United flygningar hela tiden, vilket vad jag läst på forumet inte är den bästa business class upplevelsen?

Om du söker mellan Stockholm - New York på United.com får du ofta resultat med United flygningar över Atlanten men om du söker per segment (t ex Frankfurt - New York), kan du se även andra partner flygbolags flygningar.


Sökningsresultat på Stockholm - New York

Screenshot20160101_01.png


Sökningsresultat på Frankfurt - New York

Screenshot20160101_02.png


För din information, de som kostar 57.500 miles är United flygning över Atlanten. De som kostar 70.000 miles är andra Star Alliance flygbolag över Atlanten.
miles.

När det gäller upplevelsen ombord har jag inte erfarenhet av United Business class över Atlanten men enligt @Senator och @Alx har United hyfsad bra service på de flygningarna som var före detta Continentals linjer.

United har avslutat uppgradering av interkontinentala Business class kabin i 2013 så alla interkontinentala Business class har full flat stol.

United har avslutat uppgradering av Business class stolar på longhaul flygplan | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen