Senaste nytt

Grattis SAS - Most improved Europe

thh

Medlem
Efter att ha tröttnat på SK ARN-CPH i år och gått över till DY och konstaterat att gräset verkligen var grönare på den andra sidan (med plan från detta årtusende och gratis wifi och bättre säten) undrar jag lite hur de kom fram till det.
 

RickardG

Medlem
Efter att ha tröttnat på SK ARN-CPH i år och gått över till DY och konstaterat att gräset verkligen var grönare på den andra sidan (med plan från detta årtusende och gratis wifi och bättre säten) undrar jag lite hur de kom fram till det.
Det är väl inte så konstigt? De har vunnit pris för bästa förbättring, och det år bara long haul som har förändrats så det är denna förändring man syftar på. Jag tror att det är svårt att hitta någon som inte håller med om att det är en enorm förbättring av kabinen som SAS gjort.
 
A

Aurora

Guest
Det är väl inte så konstigt? De har vunnit pris för bästa förbättring, och det år bara long haul som har förändrats så det är denna förändring man syftar på. Jag tror att det är svårt att hitta någon som inte håller med om att det är en enorm förbättring av kabinen som SAS gjort.

Det er alltid noen som "må" se glasset som halvtomt, særlig når det kommer til ting som flygbolag, bilmerker, telefonabn, telefonmerke, designmerke, bensinstasjonmerke eller livet generelt :) I sesongens ånd kan man jo f.eks bestemme seg for å alltid møte halvtomme kopper med et smil i 2016, og si "god bedring" :D
 

mha321

Medlem
Det är väl inte så konstigt? De har vunnit pris för bästa förbättring, och det år bara long haul som har förändrats så det är denna förändring man syftar på. Jag tror att det är svårt att hitta någon som inte håller med om att det är en enorm förbättring av kabinen som SAS gjort.
Gamla longhaul-kabinen var dessutom riktigt dålig på slutet (är fortfarande på de plan som har kvar förstås). På longhaul har de ju gått från att ha en av de absolut sämsta kabinerna på marknaden i Europa till att ha en av de absolut bästa. Det är alltid lättare att förbättra sig om man börjar från ett dåligt läge :)

På kortare distanser har det ju också gjorts en del förbättringar, men de är mer av typen inkrementella småförbättringar. Men skillnaden på longhaul är extremt stor.
 

WF789

Medlem
Efter att ha tröttnat på SK ARN-CPH i år och gått över till DY och konstaterat att gräset verkligen var grönare på den andra sidan (med plan från detta årtusende och gratis wifi och bättre säten) undrar jag lite hur de kom fram till det.

Vet ikke om jeg er enig med deg i at Norwegian har bedre seter...
22071421469_b2cc93cc04_b.jpg
 

KalleSus

Medlem
Efter att ha tröttnat på SK ARN-CPH i år och gått över till DY och konstaterat att gräset verkligen var grönare på den andra sidan (med plan från detta årtusende och gratis wifi och bättre säten) undrar jag lite hur de kom fram till det.

Om man upprepar en lögn tillräckligt ofta, så blir den till sist sann...

Visst förekommer det en och annan 737-600 på linjen ARN-CPH, och de flesta "grisar" är levererade 1998-99, så de är onekligen från förra årtusendet, men huvudparten av flighterna mellan den svenska och danska huvudstaden flygs av SAS Danmark som använder Airbus, där ingen maskin är från förra årtusendet.
De flygningar som Stockholmsbasen utför är oftast med 737-800, varav 1(!) maskin är levererad 2003, de övriga 11 (som flyger från Stockholm) är från åren 2009-2014.
 
Toppen