Senaste nytt

Räkna ihop mina flugna mil?

Gizmo79

Medlem
Vill börja med att säga att jag inte riktigt visste vart jag skulle posta denna fråga så moderator får gärna flytta tråden.

Så här på nyårsafton så tänkte jag summera mitt resande för 2015 som med mina mått mätt har varit väldigt lyckat. Tycker det hade varit roligt att räkna ihop hur långt jag flugit sammanlagt.

Hur gör jag det enklast? Har ju sett här på forumet när en del postar sina rese rutter som syns på en jordglob och som även räknar ut avståndet?
Men hur gör man?

Tack på förhand och gott nytt år!!
 

Dr. Miles

Expert
Vill börja med att säga att jag inte riktigt visste vart jag skulle posta denna fråga så moderator får gärna flytta tråden.

Så här på nyårsafton så tänkte jag summera mitt resande för 2015 som med mina mått mätt har varit väldigt lyckat. Tycker det hade varit roligt att räkna ihop hur långt jag flugit sammanlagt.

Hur gör jag det enklast? Har ju sett här på forumet när en del postar sina rese rutter som syns på en jordglob och som även räknar ut avståndet?
Men hur gör man?

Tack på förhand och gott nytt år!!
Du kan använda funktionen [ routemap ] i inlägget.

Kod:
[routemap]xxx-yyy-zzz[/routemap]

T ex resan Stockholm-Helsingfors-Hong Kong-Tokyo-Los Angeles-New York-London-Stockholm kan skrivas så här:
Kod:
[routemap]arn-hel-hkg-hnd-lax-jfk-lhr-arn[/routemap]

och det blir så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper




Du kan också dela varje flight med en komma [,], t ex
Kod:
[routemap]arn-hel,hel-hkg,hkg-hnd[/routemap]

och det blir så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Om du vill posta dina flygningar i år 2015, finns det en tråd som heter Ditt reseår 2015. Posta gärna där. :)
Ditt reseår 2015 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:
Toppen