Senaste nytt

SAS Dialogmöte i Helsingborg, 22/1. Någon mer som kommer att gå dit?

Har som sagt fått inbjudan till Clarion/Grand Hotel lunch med SAS och deras flying circus den 22 januari. Någon annan? Läste tråden om mötet på Landvetter i slutet av november, och det lät i denna som om bara EBG/D får inbjudan. Då undrar undertecknad varför en sketen EBS får en sådan? Är det så få trogna resenärer i norra Skåne?
 

Agö

Medlem
Har som sagt fått inbjudan till Clarion/Grand Hotel lunch med SAS och deras flying circus den 22 januari. Någon annan? Läste tråden om mötet på Landvetter i slutet av november, och det lät i denna som om bara EBG/D får inbjudan. Då undrar undertecknad varför en sketen EBS får en sådan? Är det så få trogna resenärer i norra Skåne?
Sannolikt. Finns ju ett bättre alternativ.
 

olo

Medlem
Kullaflyg är väl bättre än SAS mot Stockholm?
Bromma ligger bara närmare för en del.
Är det stor skillnad i plan/pris/tider?
Har som sagt fått inbjudan till Clarion/Grand Hotel lunch med SAS och deras flying circus den 22 januari. Någon annan? Läste tråden om mötet på Landvetter i slutet av november, och det lät i denna som om bara EBG/D får inbjudan. Då undrar undertecknad varför en sketen EBS får en sådan? Är det så få trogna resenärer i norra Skåne?
Först tänkte jag att det var sjysst att se har den i stan och inte som på Landvetter - ute på flygplatsen. Sen slår det mig: Finna det en flygplats i Helsingborg? Hur långt är det till Ängelholm?

Sen tror jag även att de går på personer som har ökat sitt resande som ett kriterium. Målet att fånga nya kunder. I Göteborg var det också tydligt att många segment inrikes/CPH vägde tungt.
 

Agö

Medlem
Varför skulle de vara bättre härifrån?
Är förresten EBG ifrån hbg, men inte fått någon inbjudan.
Bromma ligger bara närmare för en del.
Är det stor skillnad i plan/pris/tider?

Först tänkte jag att det var sjysst att se har den i stan och inte som på Landvetter - ute på flygplatsen. Sen slår det mig: Finna det en flygplats i Helsingborg? Hur långt är det till Ängelholm?

Sen tror jag även att de går på personer som har ökat sitt resande som ett kriterium. Målet att fånga nya kunder. I Göteborg var det också tydligt att många segment inrikes/CPH vägde tungt.
Jag gillar utmanare mot monopolisten. Sådana tenderar att göra det lite bättre, helt enkelt för att en monopolist sällan har incitament att göra något extra. Så t ex serverar ju Kullaflyg något ätbart ombord, vilket SK inte gör, och ser till så att priserna hålls på rimlig nivå. Det skulle med andra ord inte förvåna mig om många väljer detta alternativ.
 

Johan Hbg

Medlem
Jag gillar utmanare mot monopolisten. Sådana tenderar att göra det lite bättre, helt enkelt för att en monopolist sällan har incitament att göra något extra. Så t ex serverar ju Kullaflyg något ätbart ombord, vilket SK inte gör, och ser till så att priserna hålls på rimlig nivå. Det skulle med andra ord inte förvåna mig om många väljer detta alternativ.
Länge sedan det var något "monopol" i Sverige. Men oavsett så är Kullaflyg starka i NV Skåne. Vet många som flyger med dem bara av lokalpatriotiska skäl.
 
Toppen