Senaste nytt

Hjälp med avancerad flygbiljett.

Silverfux

Medlem
Hej

Fortfarande ny på det här med avancerade flygbiljetter, så efter en tids sökande skulle jag vilja ha lite hjälp av någon expert. Om det finns möjlighet (och ni hittar det jag söker) gärna en förklaring/tips på hur jag kan hitta det själv i framtiden. =)

Jag har en kompis i Guangzhou och tänkte försöka hälsa på honom samtidigt som jag får ihop lite poäng till EB. Optimalt vore om man kunde flyga tex till HKG med en 48-72 timmar stopover i Guangzhou så man slipper att ansöka om visum. Som jag har förstått det måste man ha en flight till en tredje destination för att kunna söka det visumet när man landar.

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? HKG men destination oviktig men med 48-72 h stopover i Guangzhou bestående av dagarna fredag lördag eller söndag i sammanhängande kombination. Hemvägen spelar routingen ingen roll.
  • När vill/behöver du resa ut? Mars/April/Maj 2016
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta? 5 dagar men över helgen
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Alla, intjäningen av poäng/krona viktigare. Ca 2p/kr. Tänk er en MR med stopover i Guangzhou =)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? *Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 20000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Tjäna poäng.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

On ni tar er tid att titta på det här är jag väldigt tacksam, och även om ni inte hittar något. Kanske inte riktigt går att sätta ihop den där resan som jag vill men post då gärna att jag är galen och det inte går att göra så jag vet =).

Edit för att följa mallen bättre.

Tack på förhand

/Markus
 
Last edited:
Toppen