Senaste nytt

Julpoängtips

lnixon

Medlem
Det här känner säkert de flesta redan till, men så här till jul kan det ju vara värt att påminna att:

  • Man hos SJ kan skänka Prio-poäng till Stiftelsen Min Stora Dag. Jag lyckas ändå aldrig använda mina poäng till något vettigt, så jag skänker dem dit.
  • Man hos Kiva.org kan låna ut pengar i mikrolån till behövande. Inte nog med att man kan betala med Eurobonus-kreditkort och få poäng på pengarna; man har också en schysst chans att få tillbaka dem igen.
 

johan_fbg

Medlem
Kan vara bra att bumpa de här tipsen, trots att julen nyss passerat.

Kiva har ett avtal med paypal som innebär att de inte betalar några avgifter. Det går därför att sätta in pengar till ett lån med sitt AmEx (via Paypal), plocka ut det när lånet är betalt, sätta in igen för nytt lån och återigen debitera sitt AmEx-kort.
 

Samosaguas

Medlem
Kan vara bra att bumpa de här tipsen, trots att julen nyss passerat.

Kiva har ett avtal med paypal som innebär att de inte betalar några avgifter. Det går därför att sätta in pengar till ett lån med sitt AmEx (via Paypal), plocka ut det när lånet är betalt, sätta in igen för nytt lån och återigen debitera sitt AmEx-kort.
Får tacka så mycket för detta tips! Har nu gjort mitt första lån. Känns bra att göra något bra samtidigt som det generar spend.
 
Kan vara bra att bumpa de här tipsen, trots att julen nyss passerat.

Kiva har ett avtal med paypal som innebär att de inte betalar några avgifter. Det går därför att sätta in pengar till ett lån med sitt AmEx (via Paypal), plocka ut det när lånet är betalt, sätta in igen för nytt lån och återigen debitera sitt AmEx-kort.
Detta låter mycket intressant, det luktar ju 2-4-1-vouchers långa vägar! Vill du berätta mer om dina erfarenheter av Kiva? Vet du hur stor risken är statistiskt att man förlorar pengar?
 

Samosaguas

Medlem
Enligt hemsidan är återbetalningsfrekvensen 98,44%. Om detta är hela lån, eller bara delar av hittar jag ingen information om när jag snabbt kollade.
Sen kommer man inte bort från valutarisken. Personligen tycker jag det känns perfekt att låna ut pengar på detta sätt och samtidigt få lite poäng och spend på köpet. Vi på BC borde kunna skapa ännu mer trafik på sidan så uppmanar alla som kan att låna ut lite pengar!
 

Erik M

Medlem
Jag har just gjort mina första fyra lån. Tre på $25 och ett på $150.
Väldigt bra att höra av andra hur mycket som återbetalats! Det får mig att känna mig tryggare. Jag ska också rapportera hur mycket jag får tillbaka och när!
Jag tänkte att jag kunde sprida risken genom att ta såna som var i olika länder. Jag valde också såna där det verkade rimligt att en liten investering nu skulle ge riktig avkastning i framtiden (typ gödsel). Kanske borde jag valt såna som ger avkastning mer direkt (typ varor att sälja).
 
Toppen