Senaste nytt

Iberia Express öppnar Oslo, Göteborg - Madrid

Homer

Medlem
Tyvärr inte så kul tidtabell

twice weekly each. Planned schedule as follow

eff 18JUN16 Madrid – Oslo 2 weekly until 18SEP16
IB3648 MAD2010 – 2355OSL 32S 36
IB3649 OSL0030 – 0420MAD 32S 47

eff 20JUN16 Madrid – Gothenburg 2 weekly until 16SEP16
IB3636 MAD0035 – 0400GOT 32S 15
IB3637 GOT0435 – 0805MAD 32S 15

IBERIA Express Adds Gothenburg / Oslo Routes in S16 | Airline Route

Från Oslo går det att hitta bra priser i Business INNN0F till andra delar av Spanien
några exempel

Express5.jpg


EXpress4.jpg


express2.jpg

Express3.jpg
 

olo

Medlem
Kul!
Men tiderna... Det här är ju värre är charter!
eff 20JUN16 Madrid – Gothenburg 2 weekly until 16SEP16
IB3636 MAD0035 – 0400GOT 32S 15
IB3637 GOT0435 – 0805MAD 32S 15
Frågan är vad som är värst, att lämna Landvetter 0435 eller att landa 0400..?
 

AABack2ARN

Medlem
Vilka har de tänkt sig skall använda dessa flyg. Tidtabellen suger ju reält. Landa 0420 innebär oftast ett antal timmar väntan till anslutningsflygen börjar gå. Landar man 0805 öppnas nog en del anslutningsflyg upp inom Spanien. Likaså om planet till GOT går 0035. Men fy tusan att vara ute på Landvetter vid den tiden.
 
Jag gillar den tidiga morgonflighten från Göteborg. Den gör att det finns en chans att man hinner med långhaul-avgångarna från MAD runt lunch ut i världen, istället för att behöva åka till Madrid kvällen innan och sova på hotell. Hoppas den linjen blir mer än en säsongslinje. Iof hade jag hellre sett en avgång till/dag från ARN.

Läste i Iberias ombordtidning att dom ska börja flyga på Asien. Inga detaljer om vart och när dock. Jag gillar deras koncept i business på A340-600 skarpt. Bättre än Swiss. Återkommer med rapport efter hemresan.
 

olo

Medlem
Det kanske inte är passagerartrafik som är det viktigaste, kan det handla om fraktavtal ?
Det känns orimligt med fraktavtal endast översommaren. Vad skall de frakta då, bortsett från turister?

Jag tror snarare målgruppen är omedvetna resenärer som skall till den spanska solen.
De väljer billiga biljetter och missar att de behöver gå upp vid midnatt, när de bokar.
 
Det känns orimligt med fraktavtal endast översommaren. Vad skall de frakta då, bortsett från turister?

Jag tror snarare målgruppen är omedvetna resenärer som skall till den spanska solen.
De väljer billiga biljetter och missar att de behöver gå upp vid midnatt, när de bokar.
Man kan ju också se det positiva att man kan göra en MR till Madrid, ha en heldag där, äta middag i loungen (21.30-00.30) och sen flyga hem utan hotellkostnad :D
 

Morgan

Medlem
Man kan ju också se det positiva att man kan göra en MR till Madrid, ha en heldag där, äta middag i loungen (21.30-00.30) och sen flyga hem utan hotellkostnad :D

Förutom att Göteborgplanet bara går måndag och fredag... Men man kan få en riktig väloptimerad weekend med bara en semesterdag och två hotellnätter, dock lär man inte komma utvilad hem...
 

nota bene

Medlem
Flyget från GOT tycker jag är acceptabelt (inte så mycket värre än 05.50 till ATH eller 06.00 till FRA/CPH från ARN), speciellt som det faktiskt tillåter bra anslutningar med IB på longhaul och inom Spanien. Däremot hemflighten vetefan vad de tänkt! Vem vill landa helt förstörd vid 5-tiden på morgonen. Blir ju att åka hem och sova till 13-tiden...

Jag har åkt en hel del konstiga korta nattflyg i Asien, men då brukar jag gå direkt till hotellet för att knoppa in 4-5h när man landat. Sedan är man igång runt lunch igen.
 
Toppen