Senaste nytt

Vad göra med 27000 poäng som går ut om 3 dagar?

Gnopps

Medlem
Jag har 27000 poäng som jag tror går ut om 3 dagar, jag är inte säker för Flying blue sidan ger mig alltid error när jag försöker ta redo på det. Senaste aktiviteten på kontot var 18.08.2010 och det + 20 månader blir väl 18.04.2012?

Jag kan använda dem för att åka iväg med promo award långt eller affärsklass inom Europa. Men då måste jag åka i april vilket inte är möjligt.

Finns det ett billigt sätt att få en aktivitet på kontot inom 3 dagar och hålla poängen levande? Är enda möjligheten att få dit ett flyg?

Kan jag göra något annat för poängen, t ex köpa loungecheckar eller lösa in dem till något annat?
 

agehall

Medlem
Så här säger KLM's site om miles som går ut:

"Dina Award Miles är giltiga hela livet så länge du flyger* minst en gång vart 20:e månad med AIR FRANCE, KLM, Air Europa, Kenya Airways, Aircalin eller TAROM, eller våra andra SkyTeam-partnerbolag.
*på en flygning med en betald biljett med en av SkyTeams flygbolag som godkänner Miles-sparande. "

Så jag antar att du måste flyga med dem för att behålla dem.

Om du vill spendera dem på något, verkar ditt alternativ vara att donera bort dem. Om du ska köpa något för dem verkar det som att du måste beställa en voucher och detta ska göras 14 dagar i förväg. (Det kanske går bra ifall du beställer vouchern innan dina miles går ut dock!)

Ett annat alternativ är väl att se ifall det går att byta bort dem via points.com eller liknande. Man kan väl göra sådant där?
 

Mauricio

Medlem
För 30000 poäng kommer du till lite roligare destinationer, men då skulle du behöva köpa 4000 poäng för 108€ då det inte går att köpa för 3000. För att kolla när dina miles går ut logga in på KLM - Royal Dutch Airlines istället deras "min profil" fungerar vilket inte har fungerat på air france sedan ett par veckor för min del.
 

agehall

Medlem
Nackdelen med att köpa miles är att det kan ta upp till en vecka att få in dem på kontot. Been there - done that, så det är nog ingen bra lösning om man måste spendera miles senast på onsdag.
 

rvarttinen

Medlem
Boka till någon trevlig destination hyfsat lång fram i tiden i uppgraderingsbar klass? .... ring sedan FB och uppgradera dig? Torde gå att få till inom tre dagar.
Eller, överföra poäng till annat program, t.ex. SPG? Undrar om det inte även går att växla poäng till grejor på Flying Blue. Blev mer eller mindre tvingad att beställa SAS Crew Guide och ett antal vouchers för jag hade ett gäng EB poäng som var på väg att lösas ut.
 

Homer

Medlem
Jag har 27000 poäng som jag tror går ut om 3 dagar, jag är inte säker för Flying blue sidan ger mig alltid error när jag försöker ta redo på det. Senaste aktiviteten på kontot var 18.08.2010 och det + 20 månader blir väl 18.04.2012?

Jag kan använda dem för att åka iväg med promo award långt eller affärsklass inom Europa. Men då måste jag åka i april vilket inte är möjligt.

Finns det ett billigt sätt att få en aktivitet på kontot inom 3 dagar och hålla poängen levande? Är enda möjligheten att få dit ett flyg?

Kan jag göra något annat för poängen, t ex köpa loungecheckar eller lösa in dem till något annat?

Lounge vouchers kostar 15k för 5st om man är FBG, de är personliga och måste användas inom 1 år

sen har du shopping vouchers

17.000 =2 shopping vouchers

KLM Shopping in the Air

17.000 Miles for two shopping vouchers of EUR 25.00 each.


Flying Blue partners - KLM.com
 

rvarttinen

Medlem
Hur är den? Har den i telefonen men är inte speciellt imponerad av den versionen. Misstänker att boken kanske är bättre...

Jo, boken är rätt bra - provade också appen, och är väl inte så där jätteimponerad av den. Att köpa boken för pengar är inte heller så hemskt betungande, så den är värd sitt pris, tycker jag. Alltid bra med tips när man ska åka någonstans.

Bläddrade pecis i Air France Magazine och ser till min lilla förtjusning att det går att köpa A380 muggar för Flying Blue poäng ..!.. välj "din" destination och beställ relevant mugg, ... muggar ... :)

Kolla in på Bienvenue sur Air France Shopping.
 
Last edited:

Homer

Medlem
KLM Crown Lounge voucher
Spending possibilities
A set of Crown Lounge vouchers can be obtained for 15,000 Award Miles (1 set consists of 5 Crown Lounge vouchers).

Conditions
This option is only available for Flying Blue Platinum and Gold Elite members regardless of the airline flown.
Vouchers can only be ordered/obtained via the KLM Crown Lounges at Schiphol Airport (not via Flying Blue Customer Service Centre or the Internet).
KLM Crown Lounge vouchers are valid for 1 year from the date of issuance.
KLM Crown Lounge vouchers are not transferable or refundable. They can only be used by the Flying Blue member himself.
Each voucher is good for a single admittance to the KLM Crown Lounges at Schiphol Airport.
Valid only at KLM Crown Lounges at Schiphol Airport.


Partner Details
 

Homer

Medlem
Jo, boken är rätt bra - provade också appen, och är väl inte så där jätteimponerad av den. Att köpa boken för pengar är inte heller så hemskt betungande, så den är värd sitt pris, tycker jag. Alltid bra med tips när man ska åka någonstans.

Bläddrade pecis i Air France Magazine och ser till min lilla förtjusning att det går att köpa A380 muggar för Flying Blue poäng ..!.. välj "din" destination och beställ relevant mugg, ... muggar ... :)

Kolla in på Bienvenue sur Air France Shopping.

har du kollat fraktkostnadena som de tar ut :)
 
Toppen