Senaste nytt

Boka bonusresa åt föräldrar från Santiago till Stockholm

Mauricio

Medlem
Tänkte hjälpa farsan att boka en bonusresa åt sig och morsan, han har länge varit Platinum utan att veta om det och bara krediterat poäng till Flyingblue utan att någonsin ha fått ett statuskort, detta beror tydligen på att han gått med i bonusprogrammet och fyllt i en blankett på flyget, dock har de fått en bokstav fel i hans e-mail adress, han hade skrivit durante som är vårat efternamn men det har blivit registrerat som dvrante, hur som gubben har 172.000 poäng på kontot och i min värld bör väl detta räcka till att få hem båda till sverige? Datum för avresa bör vara runt 1 Juli och hem 15 Juli +- 3-4 dagar. Just nu har de en kampanj från GRU för halva priset men avresedatum måste vara nu i april vilket inte går.

mvh
 

agehall

Medlem
I Economy bör det räcka iaf. Awardpriset ligger på från 40k miles per sträcka per person, dvs 2x2x40k=160k i economy för två personer. Skatter och avgifter med KLM verkar landa på runt €170, vilket väl får anses vara OK.

Om jag vore som du, skulle jag vänta lite till och se vad nästa omgång promo-awards innehåller. Fast å andra sidan är ju risken att platser försvinner. Om man inte hittar de billigare awards som finns, så kostar en Economy Flex 80k per sträcka per person, så då blir det 320k för två personer.

Det går dessutom utmärkt att leta och torrboka via tex KLMs hemsida ifall du vill laborera med datum själv.
 
Toppen