Senaste nytt

Lounge Access: Köpenhamn-Chicago-Atlanta

Crille81

Medlem
Kommer flyga CPH-ORD-ATL imorgon och sista flygningen är med American Airlines.
Jag är EBG och undrar hur det kommer att vara med lounge access i Chicago när
sista flygningen är med OneWorld.

Allt är bokat via SAS hemsida på en biljett.
 

SFC

Medlem
Förmodligen inte det svar du vill ha, men ingen lounge på ORD tyvärr. Iaf inte med ditt EBG, Priority Pass kanske kan hjälpa dig däremot.

Edit: Tydligen inte PP heller, då det bara är T5 de erbjuder lounge-access i, AA inrikes är väl T3 om jag inte minns fel.
 

AABack2ARN

Medlem
Och utöver det är AAs lounger knappast värda ett besök om du inte har tillgång till Flagship Lounge (som oneworld Emerald).
 

AABack2ARN

Medlem
Just det med incheckat baggage har jag inte haft några problem med. SAS har utan problem kunnat checka in baggaget med AA, men man måste som sagt förtulla baggaget i Chicago så det spelar lite mindre roll.
 

agehall

Medlem
Använd appen Loungebuddy så får du klara besked om vilka lounger du kommer in i på din trip :)

Jag vet inte riktigt om jag håller med. Idén med Loungebuddy är bra, men ack så rörig den är. Och det är ett ställe till där jag behöver mata in info om mina resor. Jag har testat den lite eftersom jag blev nyfiken och jag vet inte om jag använder den fel, men jag skulle nog aldrig hamna i rätt lounge om jag skulle använda den som guide.
 
Toppen