Senaste nytt

Tillgång till Executive Floor

Nybörjarfråga. Sitter och kikar lite på hotell i Berlin över nyår, och funderar lite på Hilton. Problemet är bara att jag behöver bränna några Hotels.com-nätter. Så kommer inte att betala cash för rummet. Nu fick jag ju dock ett Hilton Diamondkort i conflakespaktet (tack så mycket). Frågan är då, kan jag komma åt Executive loungen även om jag bokat ett standardrum via Hotels.com? Isf skulle bokningen luta åt just Hilton istället för något annat hotell.
 

Kiev

Medlem
Nybörjarfråga. Sitter och kikar lite på hotell i Berlin över nyår, och funderar lite på Hilton. Problemet är bara att jag behöver bränna några Hotels.com-nätter. Så kommer inte att betala cash för rummet. Nu fick jag ju dock ett Hilton Diamondkort i conflakespaktet (tack så mycket). Frågan är då, kan jag komma åt Executive loungen även om jag bokat ett standardrum via Hotels.com? Isf skulle bokningen luta åt just Hilton istället för något annat hotell.
Kort svar: Ja!
Hvor kjøper du forresten cornflakes?
 

micsjo

Medlem
Av de typ 20 hilton jag bott på så är Berlin helt klart bäst. Har dock ännu inte bott i Rom vilket verkar vara riktigt bra enligt ryktet.

Loungens frukost är helt ok, inte lönt att äta mågon annan frukost. Vill du ha något typ omelett är allt beställbart. Och i vanlig tysk ordning serveras sekt till frukost !

Det enda som kan hända med bokningar från hotels.com är att du kanske inte får några bonuspoäng,

Snett över torget framför hotellet (Gendarmenmarkt) till vänster finns en restaurang som heter Lutter & Wegner. Inget michelinhak alls men fantastiskt trevligt. Sedan går man till baren på hörnan mittemot som är bra på att blanda drinkar.
 
Av de typ 20 hilton jag bott på så är Berlin helt klart bäst. Har dock ännu inte bott i Rom vilket verkar vara riktigt bra enligt ryktet.

Loungens frukost är helt ok, inte lönt att äta mågon annan frukost. Vill du ha något typ omelett är allt beställbart. Och i vanlig tysk ordning serveras sekt till frukost !

Det enda som kan hända med bokningar från hotels.com är att du kanske inte får några bonuspoäng,

Snett över torget framför hotellet (Gendarmenmarkt) till vänster finns en restaurang som heter Lutter & Wegner. Inget michelinhak alls men fantastiskt trevligt. Sedan går man till baren på hörnan mittemot som är bra på att blanda drinkar.

Jag lär väl knappast kunna påräkna en uppgradering?

Men tack för tipsen, ska prova dem! :)
 

Valley

Medlem
A......................
Det enda som kan hända med bokningar från hotels.com är att du kanske inte får några bonuspoäng,
..................

En sådan bokning som berövade mig min status :mad:
Företaget gjorde en gruppbokning via hotels.com. Man lade in mitt medlemsnummer vid ankomsten, men i övrigt var det blankt nej till att få räkna nätterna.
 

nissefalk

Medlem
Jag bokade en natt i Las Vegas på Hamptons Inn via kaligo.com, hade räknat med att inte få några poäng men bad damen i receptien att registrera mitt Hhnors nummer och jag fick faktiskt in mina poäng så alltid värt att be dom regga medlemsnummer när man checkar in
 

micsjo

Medlem
Bokade en råbillig non-refundable ej ombokningsbar helg på Hilton i Berlin via hotels.com. Givetvis fick jag då ställa in resan.

Hilton Berlin kunde blånekat och bara behållt pengarna men bokade om oss utan att blinka. Jag uppfattade det som generöst. Som grädde på moset så blev vi uppgraderade från exec till juniorsvit. Det var en riktig höjdare.
 
Toppen