Senaste nytt

Söker Stockholm-Muscat

John Mack

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Muscat
  3. När vill/behöver du resa ut? 20-23.a oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? 28-31:a oktober
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 8 dgr
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna+2 barn
  7. I vilken kabinklass? I Business class,
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vad rekommenderas?
  9. Vad är din budget? (per person): 2 biljetter för Eurobonuspoäng 2 för 1 samt 2 biljetter för max 15.000 SEK per person (gärna samma plan)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris & kort resa (max 1 byte)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte :)
 

olo

Medlem
Utan att veta att alla dessa har trafik i oktober och eventuella regler om backtracking/awardzoner så är dina val till Muscat med *A:
Swiss, Turkish, Ethiopian, Egypt, Thai, Air India.
Swiss mellanlandar i Dubai, Thai mellanlandar i Karachi och Air India flyger till en handfull destinationer.
 

nota bene

Medlem
I praktiken tror jag bara det är Turkish som fyller dina krav. Med Swiss får du två landningar och övriga går väl genom högre awardzon och kostar mer poäng (möjligen undantaget Ethiopian).
 

olo

Medlem
I praktiken tror jag bara det är Turkish som fyller dina krav. Med Swiss får du två landningar och övriga går väl genom högre awardzon och kostar mer poäng (möjligen undantaget Ethiopian).
Efter att ha konsulterat zonindelningen så tillhör Egypten, Etiopien och Förenade Arabemiraten alla samma zon som Oman, medan Pakistan och Indien tillhör "India", vilket bortsett från att eventuell backtracking/MPM kanske stoppar drar upp priset från 90kp till 120kp.

Sen kan man fråga sig vilka av dessa bolag man helst åker med. Varken Eygpt eller Air India brukar väl få några lyssnade recensioner.

Vad är det för ålder på barnen? *A-award ger ingen barnrabatt, men om något av bolagen gör det vet jag inte. Det kan vara en faktor att ta hänsyn till.
 

John Mack

Medlem
7 och 4. Det som är trist med Turkish är att trots att det tar minst 11 tim inkl byte så är det a320 resp 737. Oman Air via MUC (ny C i a330?) verkar bättre men då blir det att betala 16 per person. Någon som vet vad Qatar brukar kosta vid rea?
 

Magnus_K

Medlem
7 och 4. Det som är trist med Turkish är att trots att det tar minst 11 tim inkl byte så är det a320 resp 737. Oman Air via MUC (ny C i a330?) verkar bättre men då blir det att betala 16 per person. Någon som vet vad Qatar brukar kosta vid rea?
Flyg C med Qatar när dom har 2-4-1. Har sett att dom brukar kosta runt 17500 i C. Om du inte vill vänta så kanske du kan flyga C till Dubai, köp sedan Arabien Airpass med Emirates.
Då bör du få kvalité och bra value for money.
 

nota bene

Medlem
Vad gäller Egyptair kom ihåg att de är torra. Ethiopian och Turkish är nog de enda realistiska alternativen om du vill ha awards med Star Alliance.

Jag tycker det låter som om revenue är ett bättre alternativ eftersom ni då kan hamna på samma flyg med säkerhet (om ni bokar Award ta då ett barn och en vuxen på det - annars kommer ni att ha svårt att få barnrabatt på revenue!).

Själv skulle jag boka QR eller LX... Är man öppen för EK är det också ett alternativ (hos mig är de dock på svarta listan efter problemen som varit med deras kundtjänst här på BC).
 
Toppen