Senaste nytt

Lexus + SAS = Många Eurobonuspoän

Brandten

Medlem
Sitter i SAS loungen på OSL och läser Lexus tidningen. Har tidigare haft en Lexus och sitter ofta och tittar på en "ny" LS H600L så frugan kan åka bekvämt bak på långresor. :)

Hur som helst, så såg jag att SAS och Lexus har ett samarbete som tex ger 300.000 Eurobonuspoäng vid köp eller leasing av en RX 450h. NX 300h ger 200.000, IS 300h ger 150.000 och CT 200 ger 100.000 poäng. Ganska bra tycker jag och frågan är om det gäller i Sverige också och om andra bilmärken har samma deal?

Tidningen är några månader gammal och skriver att man i höst kommer att ge Eurobonuspoäng även på service och köp av utrustning från Lexus för de som redan äger en.
 

Silferlood

Medlem
Från vad jag hört gäller det för alla eb medlemmar bara man köper den i Norge. Eru sugen, kolla om du kan köpa den med ett kombinerat Amex kort ;).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Fast bilar är inte dyrare i Norge om du köper dem för export, det är den inhemska registreringen som kostar en mindre förmögenhet.
Fast om du köper en bil i Norge för 1 miljon som i Sverige kostar 600000kr och sedan exporterar den till Sverige så är den bra mycket dyrare i Norge om du köper den för export.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns även reklam på Oslo Gardermoen inrikes del.
rps20160118_111356.jpg
 
Toppen