Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, det låter i alla fall som det är bäst att boka thai first och sedan ändra om det skulle dyka upp något annat. Rekommenderar ni att flyga genom Frankfurt eller Paris (för det är väl bara därifrån det blir A380). Tack igen för bra info.
 

palmen

Moderator
Ok, det låter i alla fall som det är bäst att boka thai first och sedan ändra om det skulle dyka upp något annat. Rekommenderar ni att flyga genom Frankfurt eller Paris (för det är väl bara därifrån det blir A380). Tack igen för bra info.
Ta det ställde där du hittar plats, mig veterligen är det ingen speciell service på någon av flygplatserna förutom att du eventuellt blir mött vid gate när du landar och får eskort till loungen av den personen. Det har hänt mig båda gånger på FRA i alla fall, det är Lufthansa Senator lounge man får använda.
 

Alf

Medlem
INTE Paris vad du än gör. CDG är en av de absolut sämsta flygplatser i världen att göra transfer på. Framförallt om du inte flyger SkyTeam.

Håller helt med agehall, använd endast CDG i yttersta nödfall för ditt byte. Ett värre ställe att byta på får man leta efter.
 

rob74

Medlem
Jag har en voucher (nr 2) som ställdes ut 29 december 2014 och som således ska vara giltig till 31 december 2015.
Det mystiska var att efter jag hade bokat med min voucher nr 1, så upptäckte jag sent omsider (då det dök upp lite ledigt och jag fick lust att boka något) att det inte syntes någon 2-4-1 då jag var inne på SAS hemsida.
Ringde då till Tallinn och inte heller de kunde hitta någon voucher nr 2 i systemet. De skulle ringa Amex och därefter återkomma.
Vid den tiden var det tyvärr för sent att boka det jag hade span på och dessutom trillade det in lite mera jobb.
Då de ringde tillbaka satt jag på ett flyg och sedan glömde jag faktiskt bort det hela.
När jag nu skulle boka lite vanliga SAS-bonusar inrikes, så upptäckte jag att 2-4-1 åter syntes på hemsidan!
Började provboka lite och såg att jag faktiskt kunde boka resor långt in i 2016...
För tidigt att ropa hej tänkte jag och slog en pling till Tallinn och bad dem kolla giltighetstiden.
Och faktiskt, där såg de att den helt plötsligt är giltig under hela 2016!!!
Så det måste ha blivit en re-issue av Amex på den.
Jag som trodde att jag hade sumpat vouchern. Det här var ju en julklapp om något! :)
 

John Mack

Medlem
Fråga: Jag har idag en voucher och vill boka en resa till hösten 2016 för 4 personer. Under våren kommer jag få ytterligare en voucher. Går det att boka hela resan nu med poäng ( jag har 400 000 poäng) och lägga till ytterligare en voucher när jag får den?
 

RickardG

Medlem
Fråga: Jag har idag en voucher och vill boka en resa till hösten 2016 för 4 personer. Under våren kommer jag få ytterligare en voucher. Går det att boka hela resan nu med poäng ( jag har 400 000 poäng) och lägga till ytterligare en voucher när jag får den?
Det ska enligt reglerna inte gå att göra, men vi är flera som lyckats ändå. Jag själv gjorde just så för bara några veckor sedan.
 

agehall

Medlem
Fråga: Jag har idag en voucher och vill boka en resa till hösten 2016 för 4 personer. Under våren kommer jag få ytterligare en voucher. Går det att boka hela resan nu med poäng ( jag har 400 000 poäng) och lägga till ytterligare en voucher när jag får den?
Nej. Du måste ha vouchern tillgänglig när du bokar. Du kan inte lägga till en voucher som triggas efter att bokningen är gjord. Been there - tried that.
 

sepbemi

Medlem
Nej. Du måste ha vouchern tillgänglig när du bokar. Du kan inte lägga till en voucher som triggas efter att bokningen är gjord. Been there - tried that.
Nja, har bokat par resor när jag inte haft vouchern utan applicerat den senare, dock tror jag att det som längst varit ngn vecka mellan boka resa och applicera vouchern.
 

agehall

Medlem
Nja, har bokat par resor när jag inte haft vouchern utan applicerat den senare, dock tror jag att det som längst varit ngn vecka mellan boka resa och applicera vouchern.
Säker på att den inte triggats tidigare då? Jag har två mätpunkter då det inte gått. En då jag verkligen ville applicera voucher och en där jag bara ville testa om jag kunde applicera den i efterhand. Båda gångerna blev det nej. Däremot har jag utan problem i efterhand applicerat vouchern som triggats före bokningen i efterhand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen