Senaste nytt

Vilket bolag skall jag välja i business class inom Europa?

olo

Medlem
Jag sitter och roar mig med att plocka ihop en bonusresa, där jag kommer att behöva börja 2 ben inom Europa innan det långa benet. Dessa ben kommer förmodligen att gå GOT-XXX-MAD.

Frågan är nu vilket *A-bolag skall bör välja. Just nu är tillgången på bonusplatser god och jag har flexibla datum, så det finns möjlighet att välja.

Jag har fyra parametrar som jag tycker är intressanta:
  • Ombordservice
  • Hårdvara
  • Seat-konfig. Här spelar det in att vi reser två personer, så det är en klar fördel om det går att sitta nära varandra. Om det är 2+2-config med seat block, så är det en klar fördel om det går att sitta på C+D, istället för A+D/C+F. Även om jag tror att jag föredrar 3+3, om det är fysisk seat block.
  • Skatter & avgifter

Jag har tre huvudalternativ och två bubblare.
  • Brusseles via BRU
  • Lufthanda via FRA
  • Lufthansa via MUC
Bubblare:
  • Swiss via ZRH, men de har ofta tokdåliga anslutningar till GOT, så svårt att få till.
  • SAS+ till BRU och sedan vidare med Brussels
Vad säger den samlade kompetensen?
Vad bör bli mitt huvudalternativ?
 

olo

Medlem

fcx

Medlem
Vad är bästa valet om det står mellan Brussels och Lufthansa?

Jag skulle tagit Brussels. Min erfarenhet av dem är att det brukar vara få passagerare i businesskabinen (=bra förutsättningar för bra service). Dessutom trevlig lounge i BRU.

Med Lufthansa vet man var man får. Det är en jämn, men inte speciellt hög, nivå. Det är aldrig fel att välja Lufthansa, men man kan få roligare.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen