Senaste nytt

Säkerhetskontrollen är ett spel för galleriet... :)

johhenrik

Medlem
nuff said :)

image.jpeg
 

johhenrik

Medlem
Nja, nu var ju hotet som föranledde dessa begränsningar att man hade upptäckt en plan där flera personer skulle vardera föra ombord varsin del som sedan skulle blandas ihop till en bomb ombord.
Japp och den gränsen går så klart vid 100ml. Ingen skulle ju komma på något sätt att komma runt det inte...
 

Patrik

Medlem
Japp och den gränsen går så klart vid 100ml. Ingen skulle ju komma på något sätt att komma runt det inte...

Vet... men det var tvungna att hitta på nåt för att visa att de gjorde något... intressant att notera att Air France faktiskt använde taktiken från filmen Non-Stop på den upptäckta "bomben" och placerade den vid en nödutgång...
 

Crater2

Medlem
Skämta om bomb kan ge fängelse också, vilket många på detta forum tycker är mycket bra.

Vet inte själv dock, något måste säkerheten ge men antar att mycket hade gått med profilering.
Problemet är att det inte är politiskt korrekt.

Eller har jag missuppfattat trådstarten?
 

johhenrik

Medlem
Min poäng var mer att det var humoristiskt. Speciellt eftersom jag anser att mycket av det som görs på flygplatser är mer show än vettigt. Men det var inte tänkt som ett debattinlägg i sig, även om det gärna får användas som ett. :)
 

Dr. Miles

Expert
Skämta om bomb kan ge fängelse också, vilket många på detta forum tycker är mycket bra.

Vet inte själv dock, något måste säkerheten ge men antar att mycket hade gått med profilering.
Problemet är att det inte är politiskt korrekt.

Eller har jag missuppfattat trådstarten?
Om någon skämtar om bomb i Israel så tror jag att den personen får en allvarlig konsekvens även om de håller på med profiling på deras flygplatser.
 

Homer

Medlem
I verkligheten går det, ofta utan att ens ha en biljett, att slänga dunkvis med sprängämnen i soppåsarna
som finns innan säkerhetskontrollen och sedan avvika.
 

AABack2ARN

Medlem
Fast det är ganska mycket videoövervakning runt de flesta säkerhetskontrollerna, så i sig är idén inte helt enkel att genomföra. Menar du de publika områdena är det givetvis enklare att fylla en soppåse med sprängämnen och sedan avvika. En del flygplatser (bland annat Manchester) har tagit bort soptunnor i de allmänna områdena just för att minska den risken.
 
Toppen