Senaste nytt

I vilken ände av planet finns Plus-sektionen?

Normalt är ju Plus-sektionen längst fram i kabinen, men på vissa flygplan som har ingången/utgången baktill finns Plus-sektionen i bakre delen av planet. Går det att avgöra vid bokningstillfället i vilken ände Plus-sektionen finns i?
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om det är 100%. Men det lär inte ske på andra typer eftersom det är på ATR-kärrorna man boardar bakifrån (vilket är anledningen till att sätta plus längst bak).

Du borde kunna kolla det på tex ExpertFlyer genom att kika på seatmaps eller när du väljer säte efter en bokning (och avboka under 24h-regeln ifall det inte är vad du önskar dig för variant...)
 

trekker

Medlem
Det vore riktigt trist att betala extra for PLUS och sen hamna langst bak. Nu vet jag ju iof inte hur det ar att aka med SAS och ATR, men med AY och alltid bussgate kandes det som det kvittade om man kom av forst eller inte. Sen tar det ju inte manga minuter att tomma en ATR da det ar ganska fa pax i den. Men som sagt, jag kommer alltid gora mitt basta for att aldrig mer flyga med denna flygplanstyp.
 
Toppen