Senaste nytt

Har någon testat sajten forsenad.se?

Kricka

Medlem
Jag använde AirHelp en gång när Lufthansa vägrade ge med sig. Var värt
de 25% kommission det kostade..! Airhelp hade dock lite strul med att överföra
pengarna till en svensk bank men efter några dagar löste det sig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag vill höra mer av andras erfarenheter av dessa två alternativ. Jag kommer garanterat använda någon av dessa vid försening, då det är tidskrävande att själv driva ett case. Den tiden spenderar jag hellre med familjen eller jobbar. Någon på redaktionen kanske kan ordna BC rabatt hos någon partner?
 

agehall

Medlem
Tror inte det finns så mycket att säga. Om du har ett enkelt case så hjälper de dig. Har du ett komplicerat case så gör de det inte - de är inte intresserade av att ta fall som inte är klockrena.

Om man nu ska förorda någon sådan här tjänst så skulle jag nog rekommendera att man kollar med @Flygadvokaten som jobbar åt någon av dem (kommer inte ihåg vilken) mest eftersom han faktiskt är medlem på forumet och då och då bidrar här. Sådant tycker jag ska belönas.
 

Mikael S

Medlem
Kritik mot kompensationsbolag Otydliga avtal och vilseledande reklam.
Relaterat

Strandade flygresenärer kan gå miste om upp till 20 procent av ersättningen genom att anlita juridisk hjälp. Konsumentverket kritiserar fyra så kallade kompensationsbolag för otydliga avtal och vilseledande reklam.

Konsumentverket kritiserar fyra företag som erbjuder flygresenärer hjälp att kräva ersättning från flygbolag. Företagen Airhelp Nordic AB, TRS Travelright, Försenad.se och Dealaid ger juridisk hjälp till privatpersoner som vill kräva ersättning från flygbolag enligt EU:s regler om ersättning vid inställda och försenade flygningar.

Konsumentverket anser att de avtal företagen skriver med sina kunder är otydliga samt att deras marknadsföring är vilseledande.

-Det är oklart vem som äger fordran mot flygbolagen och konsumentens rättigheter inskränks i och med de här avtalen, säger Maja Lindstrand på Konsumentverket och fortsätter: -Marknadsföringen är problematisk, till exempel eftersom företagen hävdar att det är väldigt komplicerat att vända sig direkt till flygbolagen med sina ersättningskrav, men det är det inte. Det är som en vanlig reklamation.

I början av december konstaterade Konsumentverket i en rapport som skrivits tillsammans med nätverket European Consumer Centres Network att strandsatta flygresenärer kunde gå miste om upp till 20 procent av den ersättning de har rätt till genom att anlita så kallade kompensationsbolag.


Kritik mot kompensationsbolag - Ekonomi - Göteborgs-Posten
 
Toppen