Senaste nytt

Sas "nya" business class

palmen

Moderator
Vi planerar att flyga till NYC över jul och nyår och jag funderar på om det på något sätt går att lista om ut de flighterna har den "nya" business class inredningen?

Vi kommer att flyga från (ARN-)OSL-EWR med Airbus 330-300 modellen. Samt samma retur resa.

Med nya menar jag den som omnämns här: Flygrecensioner: SAS Business Class Airbus A330/A340 - BusinessClass.se

Tackar!
Alla A330 har nya kabinen. Det är med andra ord väldigt hög chans på nya kabinen till New York I och med att den mer eller mindre alltid flygs av en A330.
 

AABack2ARN

Medlem
Alla A330 har den nya business class-konfigurationen. Självklart kan sista-minuten-byten göra tt du får en gammal A340 men risken är trots allt ganska liten.
 

agehall

Medlem
För varje A340 som lämna Zurich så ökar alltså chansen att få nya kabinen med ...hur många procent? Nån matematiker här?

Intressant fråga faktiskt. Jag blev sugen att räkna på det, men med den data jag hittade kom jag rätt snabbt fram till att sannolikheten ökar med exakt 0% eftersom SK903 sista tiden till 100% trafikerats av A330-kärror. Därmed påverkar inte en förändring av A340-flottan utfallet.

Men om någon kan gräva fram lite siffror på hur ofta vi sett A340-kärror på ARN-EWR senaste 100 dagarna eller så kan man ju lätt räkna ut det. Kan man få sådana siffror utan att betala för det?
 
Intressant fråga faktiskt. Jag blev sugen att räkna på det, men med den data jag hittade kom jag rätt snabbt fram till att sannolikheten ökar med exakt 0% eftersom SK903 sista tiden till 100% trafikerats av A330-kärror. Därmed påverkar inte en förändring av A340-flottan utfallet.

Men om någon kan gräva fram lite siffror på hur ofta vi sett A340-kärror på ARN-EWR senaste 100 dagarna eller så kan man ju lätt räkna ut det. Kan man få sådana siffror utan att betala för det?
Härligt, du ger dig inte på att dumförklara folks inlägg här. Bra jobbat! :)
 

agehall

Medlem
Självklart inte - det var ju inget dumt med frågan. Den var relevant och ganska teknisk. Tyvärr svår att svara på utan mer data dock.
 
Toppen