Peter65
Medlem
Börjar bli lite frustrerad över hur BAEC hanterar avios resp tier-poäng och hur kundtjänsten hanterar sina medlemmar.
Även om jag inte har många inlägg som jag har gjort här så kollar BC-sitenr i stort sett varje dag och man lär sig mycket och behöver råd hur nedanstående ska hanteras.
Bakgrund:
Över jul och nyår åkte vi till Nya Zealand i Business med en kombination av BA, CX och LH;
GOT-LHR (BA), LHR-HKG-AKL (CX), AKL-HKG-FRA (CX) och slutligen FRA-GOT (LH).
Biljetten var köpt på en resebyrå och de hade lagt in både BAEC samt M&M, så långt allt OK.
Efter vi har kommit hem tog det ett tag innan vi såg att poängen kom in på BAEC, förutom BA-flighten till LHR som kom in väldigt snabbt. Kan också förstå att det tar något längre tid att få in övriga OW flygbolag.
När poängen äntligen kom in visade sig att jag hade fått in GOT-LHR-HKG-AKL med klass C/I och AKL-HKG-FRA med klass Y/Y. Den andra biljetten i familjen hade fått C/I hela vägen, vilket jag också ville ha. Nu börjar strulet.
Nuläge:
Vi har ett ”hushållsmedlemskap” vilket gör att BAEC kan se båda kontona samtidigt och att det var 2 pers på samma biljett.
När vi ringde till BAEC första gången om olika klasser på en utav personerna blev de lite förvånade och sa att det är nog en manuell felregistrering och personen i kundtjänst skulle skicka tillbaka det till ”back-office” för justering. Allt väl trodde vi.
När jag vid ett senare tillfälle gick in på mitt konto visade det sig att BAEC har tagit bort AKL-HKG-FRA (vilket var Y/Y) och INTE lagt in nya flighter i C/I.
Ringde igen hamnade i telefonkö, ca 45 min, efter en argumentation skulle jag bli kopplad till ”supervisor”, hamnade återigen i en telefonkö, efter ca 15 min bröts samtalet, får ringa upp igen och hamnar återigen i en telefonkö på ca 45 min, minst sagt är arghetsgraden ganska hög.
Efter att ha blivit inkopplad till kundtjänst och återigen argumenterat att jag vill prata med någon ansvarig får jag beskedet att de två som är ”supervisors” har lunch (varför kan de inte säga det tidigare??).
Försökte även få direktnummer till dem men det gick inte. Denna gång fick jag i och för sig veta att Cathay hade avslagit mina poäng 2 gånger (detta fick reda på första samtalet), motiveringen denna gång var att CX har ”betalt ut” mina poäng till ett program, vilket visste de inte heller.
Poängen har i alla fall inte kommit in på M&M vilket är det ända extra program än BAEC som är registrerat på denna biljett.
Sluttampen på samtalet blev att de skulle antingen omgående ringa eller maila. Som ni kanske förstår så har det inte kommit någon mail eller något samtal. Sista telefonsamtalet var i onsdags (11/4).
Har även kollat på mitt konto idag om något har hänt…. Inget.
Någon som har ett bra förslag hur vi ska agera och hantera detta?
/Peter
Även om jag inte har många inlägg som jag har gjort här så kollar BC-sitenr i stort sett varje dag och man lär sig mycket och behöver råd hur nedanstående ska hanteras.
Bakgrund:
Över jul och nyår åkte vi till Nya Zealand i Business med en kombination av BA, CX och LH;
GOT-LHR (BA), LHR-HKG-AKL (CX), AKL-HKG-FRA (CX) och slutligen FRA-GOT (LH).
Biljetten var köpt på en resebyrå och de hade lagt in både BAEC samt M&M, så långt allt OK.
Efter vi har kommit hem tog det ett tag innan vi såg att poängen kom in på BAEC, förutom BA-flighten till LHR som kom in väldigt snabbt. Kan också förstå att det tar något längre tid att få in övriga OW flygbolag.
När poängen äntligen kom in visade sig att jag hade fått in GOT-LHR-HKG-AKL med klass C/I och AKL-HKG-FRA med klass Y/Y. Den andra biljetten i familjen hade fått C/I hela vägen, vilket jag också ville ha. Nu börjar strulet.
Nuläge:
Vi har ett ”hushållsmedlemskap” vilket gör att BAEC kan se båda kontona samtidigt och att det var 2 pers på samma biljett.
När vi ringde till BAEC första gången om olika klasser på en utav personerna blev de lite förvånade och sa att det är nog en manuell felregistrering och personen i kundtjänst skulle skicka tillbaka det till ”back-office” för justering. Allt väl trodde vi.
När jag vid ett senare tillfälle gick in på mitt konto visade det sig att BAEC har tagit bort AKL-HKG-FRA (vilket var Y/Y) och INTE lagt in nya flighter i C/I.
Ringde igen hamnade i telefonkö, ca 45 min, efter en argumentation skulle jag bli kopplad till ”supervisor”, hamnade återigen i en telefonkö, efter ca 15 min bröts samtalet, får ringa upp igen och hamnar återigen i en telefonkö på ca 45 min, minst sagt är arghetsgraden ganska hög.
Efter att ha blivit inkopplad till kundtjänst och återigen argumenterat att jag vill prata med någon ansvarig får jag beskedet att de två som är ”supervisors” har lunch (varför kan de inte säga det tidigare??).
Försökte även få direktnummer till dem men det gick inte. Denna gång fick jag i och för sig veta att Cathay hade avslagit mina poäng 2 gånger (detta fick reda på första samtalet), motiveringen denna gång var att CX har ”betalt ut” mina poäng till ett program, vilket visste de inte heller.
Poängen har i alla fall inte kommit in på M&M vilket är det ända extra program än BAEC som är registrerat på denna biljett.
Sluttampen på samtalet blev att de skulle antingen omgående ringa eller maila. Som ni kanske förstår så har det inte kommit någon mail eller något samtal. Sista telefonsamtalet var i onsdags (11/4).
Har även kollat på mitt konto idag om något har hänt…. Inget.
Någon som har ett bra förslag hur vi ska agera och hantera detta?
/Peter