Senaste nytt

Serverar Brittish Airways inte Champagne?

famhanssons

Medlem
Min far och hans fru flög i november från MIA till LHR med BA i Business class och blev serverade proseco istället för champagne?!?

Har BA slutat med champagne på longhaul????

Om så är fallet känns det som om besparingens tid har hunnit ikapp BA.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Direktorn

Medlem
Låter mycket konstigt om de slutat med det på longhaul men behåller det på korta sträckor? Vi fick riktig champis förra veckan på BCN-LHR i Club Europe. Vore intressant om någon fler kan bekräfta din far och frus upplevelse. Om så är fallet är det mycket dåligt av BA.
 

johhenrik

Medlem
Det låter skumt. Nog för man kan diskutera huruvida Monopole som de serverar inom Europa smakar Champagne dock. ;) Men long-haul har de alltid haft det när jag flugit. Nu är det iofs kanske 3 månader sen jag flög en BA long-haul, men som sagt, det låter skumt.
 

TheEagle

Medlem
Sist jag flög för någon vecka sedan HKG-LHR så hade de både Tattinger och en Vintage som jag nu inte kommer ihåg namnet på. Även på LHR-OSL fanns de klassiska småflaskorna.
 

Valley

Medlem
Hade 2 sorters skumpa att välja på till JFK nyss. Vanlig hederlig och en Rosé.
Dessvärre är detta med namn inte riktigt min grej. Dock klingar Taittinger lite bekant
 

agehall

Medlem
Jag hittar ingen aktuell meny här hemma just nu, men en klocka i bakhuvudet plingar om att jag såg någon proseco på menyn häromsistens. Inte som ersättare till champagnen utan som ett annat alternativ.

@famhanssons: Frågade dina föräldrar specifikt efter "champagne" eller bad de om "sparkling wine"?
 
Toppen