Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

palmen

Moderator
Tänkte att vi skapar en separat tråd för att ge tips om olika milagerun man kan göra för att få in de tur och retur resor man behöver för att klara denna challenge (Januari-Februari 2016).

Helt ok att lämna info om när ni själva åker så kanske ni får sällskap av någon annan från BC på samma flighter.

Finns mycket info om själva challenge i denna tråd från inlägg 715 och framåt
SAS Bonus Challenge | Sida 72 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Vill gärna få klarhet i segment vs. t/r innan jag kommer att boka, är det segment så blir ju detta en baggis! ;)
Segment gick förra gången, fråga chatten eller maila gold/Diamond mailen o kolla med dem!

Lista för min del... Bara för att va lite jobbig.
Ungdomsbiljett på SAS med dessa priser för en t/r

SDL 773SEK
OSD 775 SEK
VBY 775SEK
UME 776SEK
MMX 782SEK
GOT 795SEK
 

DHXSTHLM

Medlem
1. Gäller redan inbokade resor?
2. Gäller redan inbokade bonus resor?
(regler och villkor länken funkar inte i mejlet)

Jag har f.n 4 resor inbokade fram till 29 Feb. Dock är 3 av de inbokade bonusresor. Därav frågan.
 

agehall

Medlem
fråga chatten eller maila gold/Diamond mailen o kolla med dem!

Det har ju redan gjorts med två olika, motsägelsefulla, svar. Vad tror du en tredje fråga gör för skillnad?

Mitt råd är att utgå från att det faktiskt är T/R som gäller och jobba utifrån det. Jag har en känsla av att AAA-BBB-CCC-AAA räknas som 1 T/R medan AAA-BBB-CCC-BBB-AAA räknas som två. Det senare har iaf gällt tidigare år.
 

palmen

Moderator
1. Gäller redan inbokade resor?
2. Gäller redan inbokade bonus resor?
(regler och villkor länken funkar inte i mejlet)

Jag har f.n 4 resor inbokade fram till 29 Feb. Dock är 3 av de inbokade bonusresor. Därav frågan.
Verkar vara lite problem med länkarna i mailet, skrevs i andra tråden att man jobbade på att lösa "ett tekniskt fel".
Redan bokade resor ska gälla tror jag, däremot så är jag tveksam till om det gäller bonusresor. I mailet står dock bara att man behöver göra tur och retur, inget om att det inte får vara bonusresor. Måste nog läsa T&C för att se vad som verkligen gäller.
 
Toppen