Senaste nytt

Hotell tips i Kyoto

011430121

Medlem
Jag kommer att resa med 3 kollegor till Japan i början av februari, hotell i Tokyo är bokat har varit där ca 10 gånger så det blev att boka Grand Prince Hotel New Takanawa vid Shinagawa som min förra arbetsgivare hade avtal med och är det enda hotell som jag har bott på i Tokyo.

Vi kommer även att åka Kyoto, har varit två gånger i Kyoto, men kommer inte ihåg var jag bodde
Behöver tipps på några hotell när Kyoto Station pris i sek 1500-2000 kr natten

När jag har frågor om hotell, så fortsätter jag med tåget till Kyoto, ber om en länk där man kan boka Shinkansen med följande resa Shinagawa-Kyoto-Narita.
Hoppas att jag har följt alla regler vid förfrågningar om hotell och tåg.
 

Fredrik

Medlem
Skulle gärna ha rekommenderat Hyatt Regency som jag bott på men det är stängt under ditt besök.

Kan inte direkt hjälpa med tåget men jag själv gick in på stationen i Japan och bokade det jag behövde och det var inga problem. Mer vana Japanresenärer vet bättre än jag om det är normalt.
 

Samosaguas

Medlem
Du behöver inte boka tåget från Tokyo till Kyoto. Tågen går var 10e minut ungefär så det är bara att köpa biljett på plats på stationen.
 

Dr. Miles

Expert
Jag rekommenderar att köpa Shinkansen biljett på stationen.
Det finns automater som du kan ändra språket till engelska och den tar emot kreditkort.

Shinkansen biljetts prissättning är inte som flygbiljett eller som hos SJ. Det är fastpris oavsett datum och avgång.
Så länge du inte bokar någon plats, kan du använda samma biljett till en avgång för samma dag. Både för tidigare och senare tåg.
(Det kanske finns begränsning om hur många timmar från köptillfället men det lär inte vara problem när tåget går ca var 10:e minuter.
 

joakgarp

Medlem
Jag kan varmt rekommendera Hotel Granvia Kyoto. Vi gav 2000kr ink natten för ett dubbelrum med frukost i september i höstas (bokade i god tid så vet inte vad priserna är i annars). Kyoto har en riktigt gigantisk och modern tågstation och Hotel Granvia ligger ovanpå stationen men du hör inget från tågen. Läget passar även bra då det är lätt att ta sig till tunnelbanan, pendeltåget eller kringliggande resturanger som finns i närheten. I Kyoto är allting ganska så utspritt bland sevärdheterna så man tågar överallt. Du kommer att vilja bo nära en tågstation om du nu ska besöka något av sevärdheterna i Kyoto. Vi var nöjda med detta hotell och frukosten var bra. Standard i rummen är också helt okej över genomsnittet.

Som Dr. Miles skriver, boka tågbiljett på tågstationerna i Japan. Du hittar priser, tider osv på HyperDia | Timetable and Route Search in Japan. men bokar tågbiljett på plats.
 
Last edited:
Toppen