Senaste nytt

Finn felen i SAS Kampanjpriser

Anonymous

Medlem
Hej!

Upptäckte ett antal fel i samband med gjorda bokningar under kampanjen SAS NOW OR NEVER samt under mitt letande efter lämpliga priser på en resa tio Göteborg som jag jämförde med SAS Family&Friends kampanjen.

Kan ni också hitta felen?

Skärmavbild 2015-12-19 kl. 11.07.38.png
Skärmavbild 2015-12-03 kl. 18.33.56 1.png
Skärmavbild 2015-12-03 kl. 18.33.25.png
 

agehall

Medlem
Jag förstår inte - din omröstning antyder att du är missnöjd med att SAS dragit fel summa för dig. Dina screenshots säger inget om det. Du får ursäkta, men i mina ögon ser det här mest ut som flamebait.
 

palmen

Moderator
Jag ser inte ett enda fel, förutom det dr miles anmärkt på, att du fått 199 kronor rabatt. Vad är det som är fel menar du?

Det är olika skatter, avgifter och tillägg på go och VIP go. Är väl inget konstigt iofs, du visar ju dock inte med skärmbilderna vad dessa avgifter består av så svårt att säga något om det.
 

Dr. Miles

Expert
Jag ser inte ett enda fel, förutom det dr miles anmärkt på, att du fått 199 kronor rabatt. Vad är det som är fel menar du?
Andra felet är antagligen att fliken på hemresan på andra bilden säger "inga avgångar" trots att det finns tillgängliga avgångar.
Jag antar att tredje bilden illustrerar korrekt info.
 

Anonymous

Medlem
Det var inte så enkelt att se eller hur? :)

I Now Or Never Kampanjen ser man priset per biljett: 469+469+421+535+535+487=2916 SEK medan Totalpriset draget på kortet 4565 SEK dvs 1649 SEK för mycket (Notera att pris på SAS alltid per biljet inkluderar skatter, avgifter och tillägg).

Notera att SAS bekräftade att ett tekniskt fel låg bakom pristilläget som skedde efter betalning.

I SAS Family&Friends kostar SAS GO 547 SEK medan i vanliga SAS bokningen 399 SEK. SAS VIP GO 399 dvs man tror man får en rabatt i kampanjen gentemot normalpris (utöver att det egentligen inte finns platser några avgångar enligt bokningsdialogen)
 

Dr. Miles

Expert
Toppen