Senaste nytt

Air Berlin inför XL seats, kostnadsfritt för topbonus gold, platinum

NyfikenGrau

Medlem
Vet inte om detta har nämnts, men Air Berlin utökar från och med 1 december 2015 antalet XL-säten i economy, rad 14-19. 15 cm extra benutrymme för 80 €, men gratis för topbonus gold och platinum. Vet inte om det gäller för OneWorld Sapphire eller högre generellt. Inte hittat någon info på engelska om det.

Airbus 330-200 - unsere Flotte - airberlin.com

Airberlin führt XL-Seats auf der Langstrecke ein | Business Traveller

Air Berlin economy longhaul är väl kanske inte vad folk dagdrömmer om, men 15 cm extra plats utan extra kostnad på en vanlig economybiljett är ju ändå bättre än inget.
 

NyfikenGrau

Medlem
Måste tyvärr varna för detta. Hade som topbonus gold reserverat XL-säten på TXL MIA TXL men vid online checkin var alla sådana säten upptagna. Sålda förmodligen men då behöver man ju inte erbjuda det som förmån alls. Tvärtom blir topbonus gold ett hinder för att alls få platserna eftersom man aldrig erbjuds att ens köpa dem. Ännu märkligare är att en liknande förmån funkade perfekt på British Airways med samma kort trots fullsatt kabin. Helt meningslöst i mitt fall alltså och jag bara hoppas att det var extrem otur men det kändes tyvärr snarare systematiskt.
Kan tillägga att jag gjorde OLCI direkt när den öppnade, alla XL redan upptagna.
 

nissefalk

Medlem
Kunde man inte välja dessa säten vid bokning med BA Guld eller silver kan man så fort bokningen är klar fritt välja Main Cabin Extra på American airlines flyg
 
Toppen