Senaste nytt

Bestemmer du selv hvordan du skal rejse?

BusinessClass

Redaktör
Ifølge den årlige Business Travel Show-undersøgelse, viser det sig at 44% af de rejseansvarlige i 182 adspurgte selskaber ikke giver de ansatte lov til at bestille rejsen selv. Dette er en stigning med 5% i forhold til sidste år. På trods af tallene, siger 86% af dem der så rejser, at de fra og til…
 

Nicos

Ny medlem
Som partner i et konsulentfirma har jeg stor indflydelse på rejserne der foretages i firmaet, og i flere tilfælde har jeg selv booket egne rejser. Reglerne er som udgangspunkt at der bookes igennem corporate aftale med SAS og Star Alliance. Der er ingen regler om bookingklasse, men i de fleste tilfælde skal billetterne være fleksible og ved langdistance skal medarbejderne ofte arbejde efter ankomst, derfor flyves ofte i SAS Plus eller Business.
 
Än så länge får jag boka själv i "verktyget". Dock så får jag bara fram economy som ibland kan bli väldigt fel - t.ex en gång fick jag upp LH ToR CPH - BKK för 21 459 kr :)
 

Trox

Medlem
Vi ska boka via resebyrå på deras webb. Tyvärr visar den endast ekonomiklass beroende på vår resepolicy. Då mina kunder betalar biljetterna väljer jag oftast att boka direkt via flygbolaget istället.
 

Fredrik

Medlem
Som anställd i ett av de landsting som går med mest underskott av alla, så är jag inte förvånad att jag inte får boka själv.

Jag har hört historier från ett landsting där anställda bokas in på billigast pris alldeles oavsett hur omöjliga routings det handlar om. Vad gör man inte för skattepengarna?

Själv får jag boka fritt i vårt webbverktyg men då jag oftast är begränsad när jag kan åka eller åker med min chef så är alternativen i praktiken högst begränsade.
 
Toppen