Senaste nytt

Skyways lägger ner Göteborg-Umeå

Jacob

Medlem
Skyways har beslutat att lägga ner linjen Göteborg-Umeå, anledningen uppges vara för dålig lönsamhet enligt Skyways VD Peter Browall. Den 2 maj går den sista avgången på sträckan.

Kvar på sträckan blir nu Malmö Aviation som flyger linjen med ett kort stopp på Bromma.

Källa: Västerbottens-Kuriren
 

Jacob

Medlem
Skyways har beslutat att lägga ner linjen Göteborg-Umeå, anledningen uppges vara för dålig lönsamhet enligt Skyways VD Peter Browall. Den 2 maj går den sista avgången på sträckan. Kvar på sträckan blir nu Malmö Aviation som flyger linjen med ett kort stopp på Bromma.
 

NyfikenGrau

Medlem
Om jag inte tänker utan bara känner så känns det att de aldrig startar linjer utan bara lägger ner....

Ja jag är lite kluven till Skyways - å ena sidan kul att det finns ett bolag som vågar testa underlaget på precis varenda tänkbar sträcka, å andra sidan frågar jag mig hur de har råd. Eller hur de vågar satsa på uppenbara förluststräckor. Kristianstad-Berlin hann knappt komma igång (3 veckor...), men den pyttestaden ligger bara 1,5 timme med direkttåg till Kastrup som hade minst fyra dagliga förbindelser (AB, SK, U2) med Berlin vid tiden för satsningen.
 

MarcusC

Medlem
Trist, men denna linjen har väl inte funnits spå länge heller, city startade den för typ 2 år sedan ? Antar konkurrensen från SK & TF är stor, även om city flyger direkt. Men som sagt det var länge sedan de öppnade något nytt känns det som !!
 

doc

Medlem
Jag är ju inte förvånad över att de slutar flyga sträckan. Misstänkte att detta inte skulle fungera redan när City Airline lanserade linjen.
 
Toppen