Senaste nytt

Hur spendera 30 000 miles hos Miles and More för nyår?

charmkurs

Medlem
Hur ska jag bäst sätta sprätt på ca 30 000 miles som blivit kvar och legat och skräpat på kontot för länge? Vid nyår går drygt 3 000 av dem ut.

Jag har tittat på awardresa i turistklass inom Europa men skatter och avgifter är så höga att det blir billigare att köpa en betald biljett. Har också tittat på Mileage Bargains men nu i december är det inte mycket som ser roligt ut. Ett möjligt sätt är förstås att boka en sådan och betala skatter och avgifter med de 18 000 poäng som krävs. Men med tanke på priser för betalda biljetter känns det som dålig utväxling, och det är svårt att planera ända fram till i april just nu (då det går att resa).

Är det bättre att boka hotell, bilhyra eller växla dem mot checkar på t ex Radisson Blu?

Kommer inte ha möjlighet att resa de närmaste månaderna men har en resa till Spanien inplanerad i slutet av februari.

Hur sätter jag bäst sprätt på dessa poäng? Alla kreativa förslag mottas tacksammast!
 

charmkurs

Medlem
Tack @Dr Miles. Men är det inte så att de måste bokas tidigast 2 veckor före utresa? Eller har jag läst fel?
Har egentligen inte tid att åka någonstans i januari :(
 

jumbooze

Medlem
Spontant skulle jag kolla om du har något besök till USA på gång för isf är det one-way Business för 17000 t.ex. EWR-LAX och då är skatter och avgifter inte så farligt
 

charmkurs

Medlem
Nej, tyvärr, inget USA-besök inbokat eller ens möjligt. Jag hade ursprungligen tänkt att använda poängen till en resa inom Latinamerika i vinter, men jag var tvungen att boka av den (resa bokad med USDM till Buenos Aires och Lima). Synd på så rara ärtor...
 
Toppen