Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Sitter i loungen just nu och jobbar lite.
Rättsom det, är där en resenär som går bort till där disken där drycken serveras.
Han tar en flaska vitt och en flaska rött, sedan går han bort till sitt bord där det sitter en medresenär och stoppar båda flaskorna i väskan.
Jag förstår vi har fri dryck men att ta med sig hela vinflaskor från loungen har jag lite svårt att acceptera.
Fine om man är ett sällskap och man tar flaskor till sitt bord för det blir enklare.
Är det någon som vet om det är ofta förekommande?

Känns lite väl snyltigt enligt min personliga mening.

Magnus
 

EBGGOT

Medlem
Hej Alla,

Sitter i loungen just nu och jobbar lite.
Rättsom det, är där en resenär som går bort till där disken där drycken serveras.
Han tar en flaska vitt och en flaska rött, sedan går han bort till sitt bord där det sitter en medresenär och stoppar båda flaskorna i väskan.
Jag förstår vi har fri dryck men att ta med sig hela vinflaskor från loungen har jag lite svårt att acceptera.
Fine om man är ett sällskap och man tar flaskor till sitt bord för det blir enklare.
Är det någon som vet om det är ofta förekommande?

Känns lite väl snyltigt enligt min personliga mening.

Magnus

Gå och säg till det som jobbar i loungen! Det är inte ok och borde korrigeras omgående!
 

palmen

Moderator
Det förekommer väl lite då och då att det tas med mat/dryck mm från loungen. Men att ta en hel vinflaska är lite väl kan jag tycka. Det är ju inte ett "gratis förråd" med varor som man kan komma och hämta vad man vill i.
 

agehall

Medlem
Inte alls OK. Säg till personalen omgående!

Strikt taget får man ju inte ta med sig något alls från loungen men om någon tar en flaska vatten eller en liten chipspåse skulle jag nog inte bry mig. Tar man däremot större mängder (typ en flaska vin) så skulle jag tveklöst säga till.
 

Fixter

Medlem
Sist jag var i loungen i köpenhamn frågade jag om jag fick ta med en flaska vatten, det gick bra!

Men han sa även att det titt som tätt händer att folk stoppar väskorna fulla med öl/vin, jag hade då sagt till iaf!
 

trekker

Medlem
Ett par pasar chips eller en frukt, eller till och med 1 ol for nar man kommer fram till destinationen ar val ganska OK - 2 flaskor vin ar ju helt galet.
 

karho

Medlem
Han var väl besviken på fikautbudet ombord och ville ladda upp med medhavd (dvs. stulen) fika?

Skämt åsido, såklart inte ok. Undra vad personalen gör om man säger till.
 
Toppen