Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

Storsteffe

Medlem
BA bokade om dig till ett annat bolag utanför OneWorld?! Där ser man. Bra jobbat av dom.

Ja jag hoppades på Qatar men det här funkade lika bra :D och ett streck på ToDo listan är klart. Agenten på Emirates hade lite strul vid incheckningen och hamtade supervisorn som kommenterade det med "Our systems are not fully integrated yet" kanhända nått för ryktestråden?
 

Senator

Moderator
Mitt positiva flöde med BA fortsätter. Jag har varit överbelastat med mycket att göra, bland annat en USA resa i tjänsten på en vecka som gick såhär: ARN-LHR-BOS-LGA/JFK-SFO-LAX-DCA/IAD-ARN. Tyckte allt detta inklusive First ut och hem för 17 000kr var rätt bra om inte flexibel biljett.

1. Fattade äntligen hur jag skulle använda min Gold Upgrade for 2 (GUF2). Det blev uppgradering på både ut och hemresan till First
2. Åkte till Arlanda tidigt för att fråga om jag fick komma med på en tidigare flight till London? Inga problem! CHECK
3. Frågade sedan i transit check-in i London om jag fick komma med en tidigare Boston flight. "Ja, det kostar €300". Nja svarade jag, men jag har haft lite otur på senaste med er sa jag. "Vänta lite Herr Senator" sade kvinnan som gick för att tala med chefen.."Ok, Herr Senator vi fixar det". CHECK-
4. På hemresan behövde jag boka om, så jag ringde BA i USA medan jag var borta för en ombokning av sista flighten mellan London och Stockholm. Kvinnan på telefonen svarade mig "Herr Senator, det kommer blir €300 när du kommer till London". Helt ok tänkte jag, jag måste detta i alla fall. I transit check-in i London fick jag nytt boardingkort och betalade 0.. CHECK
5. Sista flighten hem blev väldigt sen förra måndagen, och jag skulle tillbaka med första på tisdag morgon. Jag bad om en ombokning till andra flighten i tisdag på en annan biljett som också var oflexibel. "Inga problem" och där fick jag en ny flight..CHECK

Summa summarum... Kungligt bemötande av BA...
 

trekker

Medlem
1. Fattade äntligen hur jag skulle använda min Gold Upgrade for 2 (GUF2). Det blev uppgradering på både ut och hemresan till First
Kunde du anvanda GUF2 for 2 olika ben? Isafall, hur gjorde du? Jag har alltid trott att det endast galler ett ben och om man inte ar 2 sa tappar man den andra uppgraderingen.
 

Moco

Medlem
Upplever dem också som riktigt bra. Kom in till LHR från BOG för knappa veckan sedan och hade tagit ut rejält i svängarna då jag inte räknade med att 2 timmar skulle vara tillräckligt vid byte av terminal etc. Fel hade jag givetvis då det hela var avklarat på mindre än en halvtimme. Knatade över till biljettdesken i T5 och undrade snällt om det skulle vara möjligt att komma med en tidigare avgång till Man. Döm om förvåning när man utan diskussion skrev ut ett nytt boardingkort och önskade mig trevlig resa. Riktigt bra bemötade. Och nej, det var inte någon C-klassbiljett.
 

agehall

Medlem
Det gäller ju för t/r, open jaw också, använder du den för enkel eller bara 1 person är den körd.

Den gäller för en PNR. Jag snackade med en kille på FlyerTalk som hade 5 T/R till JNB och MIA (från LHR) på samma PNR och drog en GUF1 på alltihop utan problem.

Rätt använt är GUF ett utav de bästa förmånerna jag har sett hos ett flygbolag. Det kräver dock planering och en hel del kunskap...
 

nota bene

Medlem
Den gäller för en PNR. Jag snackade med en kille på FlyerTalk som hade 5 T/R till JNB och MIA (från LHR) på samma PNR och drog en GUF1 på alltihop utan problem.

Rätt använt är GUF ett utav de bästa förmånerna jag har sett hos ett flygbolag. Det kräver dock planering och en hel del kunskap...
Och då är frågan hur fan man bokar en sådan... Antar att det blir Gold/GGL line eller mycket kompetent resebyrå?

Fare rules kräver väl bara end-on-end för att det ska gå...
 
Toppen