Senaste nytt

Jumbooze goes to Asia

jumbooze

Medlem
När jag anlände Abu Dhabi så fick jag en fast track kupong för immigration men det tog ändå en evighet att komma in i landet, kösystemet var varken kinesiskt eller likt något annat jag sett, det kom en strid ström av folk som leddes fram till disken av diverse personal så även om jag var i snabba kön så rörde den sig inte ur fläcken.
Folk blev urtagna ur kön och tagna bakåt av någon så det hela kändes väldigt flaky. Men till slut kom jag in, jag hade bokat ett Park Inn på yas island för att sova lite.
Sen blev nästa uppdrag att ta en uber till hotellet, här var det tur att jag hade min kart-app med mig för han försökte sig på en detour ( uber justerade den sen ).
Kom fram till hotellet klockan 23:55 och beställde glad i hågen väckning till klockan 04:50.
När jag väl fick checka in så fick jag en "fin" uppgradering till business class rum som statusmatchad CCG.
ImageUploadedByTapatalk1450284839.518338.jpg


Det hela blev ännu bättre av att de ringde 04:15 även då jag såg att de skrev ned 04:50.

Nåja nu var ju dagens höjdpunkt Etihad first inte lyxig sömn på lyxigare Park Inn ;).
Ny uber med destination AUH.

Här kommer jag ju rätt tidigt fram på flygplatsen för jag ville även maximera lounge-upplevelsen men först behövde jag checka in.
Det var inte så lätt, det fanns ingen vid diskarna men fullt med personal för baggage.
Frågar en kille om när första klass incheckningsdiskaena öppnar för det var tomt och han säger att det är skiftbyte. Jaha, det var ju bra här tickade ju loungeminuterna iväg, han funderar lite till och säger sen att han ska försöka checka in mig...

Det går till slut och jag får info om var loungen ligger, går igenom säkerhetskontrollen och spårar då vidare mot loungen, här skulle det minsann testas!
Man ska ha i åtanke att Etihad ännu inte har någon F lounge, senaste ryktet jag läste om var att det var på gång Q2 -2016 men om de är som Qatar...

ImageUploadedByTapatalk1450284878.188549.jpg


När jag lämnade över boarding pass så blev det direkt en förändring hos draken ;).
Hon reste sig upp kom runt disken och frågade har herr Jumbooze besökt oss tidigare annars så guidar jag gärna er i loungen och om Ni följer med den här vägen så kan Ni hänga av er och lämna baggage i ett skåp. Jag frågade efter massage så hon ledde mig till Six senses spa, för att boka tid för massage och där efter till Style & Shave för att boka tid för rakning.

ImageUploadedByTapatalk1450285008.873197.jpg


ImageUploadedByTapatalk1450285044.544869.jpg

Där fick jag tid direkt så det blev rakning, följt av massage därefter dusch med skoputs/skjortstryckning.

ImageUploadedByTapatalk1450285108.753852.jpg


Fortsättning följer ... för det var väl ingen som trodde jag skull skriva om Grande Finale ännu ;) ?
 

sepbemi

Medlem
Kort fråga, har för mig att Etihad ordnar transport till och från AUH om man flyger First? Jag har en resa bokad med Etihad first nästa sommar och jag bokade bil via Etihads hemsida, hoppas det fortfarande kommer att fungera om 7 månader...
 

jumbooze

Medlem
Själv så var min resa inte ett stop i AUH enligt Etihad annars hade jag fått transport, går att boka via webben eller så kan du ringa dem
 

Dr. Miles

Expert
Kort fråga, har för mig att Etihad ordnar transport till och från AUH om man flyger First? Jag har en resa bokad med Etihad first nästa sommar och jag bokade bil via Etihads hemsida, hoppas det fortfarande kommer att fungera om 7 månader...
Det gäller inte för alla First class resenär.
Om du har bokat Etihad Airways First class genom andra programmets miles/poäng, är det inte säkert att du har rätt till Chauffeur Service.
Etihad Airways skrev:
Etihad Chauffeur service is available to the following guests
  1. Guests holding tickets with confirmed reservations in Business Saver, Business Freedom and First Freedom.
  2. Etihad Chauffeur is available to Etihad Guest members redeeming their miles on First and Business class.
  3. Guests travelling on Etihad Airways operated flights (although holding other airline tickets), are eligible for the Etihad Chauffeur service.

Som @jumbooze skriver, man har inte rätt till Chauffeur service när man är i Transit.
Etihad Airways skrev:
Etihad Chauffeur service is not available to the following guests
  • The service is not available to guests who are waitlisted, in transit or those collecting tickets on departure.

Etihad Chauffeur
 

sepbemi

Medlem
Det gäller inte för alla First class resenär.
Om du har bokat Etihad Airways First class genom andra programmets miles/poäng, är det inte säkert att du har rätt till Chauffeur Service.


Som @jumbooze skriver, man har inte rätt till Chauffeur service när man är i Transit.


Etihad Chauffeur
Ok, jag har bokat via hemsidan, gick bra och jag har fått en bekräftelse så att jag tror att det funkar (AA Advantage bokning, T/R ARN-AUH)
 

Dr. Miles

Expert
Ok, jag har bokat via hemsidan, gick bra och jag har fått en bekräftelse så att jag tror att det funkar (AA Advantage bokning, T/R ARN-AUH)
Även med Etihad Airways Z klass bokning går att boka Chauffeur service online på deras webbsida trots att man inte får utnyttja Chauffeur service.
Kod:
     FOR J-/C-/D-/W-/X- LIMO SERVICE LIMITED TO 2
     CHAUFFEUR SECTORS PER JOURNEY. PLEASE CONTACT EY
     OFFICE FOR FURTHER INFORMATION.

Vi får se helt enkelt. Hålla tummarna. :)
 
Toppen