Senaste nytt

Ditt reseår 2015

palmen

Moderator
Tycker vi håller liv i en gammal trevlig tradition
Hur har ditt reseår 2015 varit?

Trådar från tidigare år.
  1. Hur många flygningar har du gjort? :
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :
  7. Bästa hotellvistelse? :
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? :
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2016? :
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:

Har ni förslag på fler kategorier som skulle passa är det bara säga till så kan vi uppdaterar med dessa.
 
Last edited:

Kastrup

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 22
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 25657
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, WF, SQ, DJ, KL
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Canberra (CBR), Melbourne (MEL)
  5. Nya flygbolag testade under året? : SQ, KL
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Bra fråga... 50+?
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Trondheim
  8. Sämsta hotellvistelse? : Armada Hotel Amsterdam. Trevlig katt i receptionen, men det var det enda som var bra.
  9. Bästa reseminnet? : Hajk i nationalpark utanför Canberra.
  10. Sämsta reseminnet? : Nedgradering till Economy på ARN-NYC
  11. Största överraskningen? : Servicen hos Virgin Australia (DJ) på en så kort inrikessträcka som MEL-CBR!
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2016? : Business med Singapore Airlines till Auckland
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Hitta deals...
 

mjulven

Medlem
Hur många flygningar har du gjort?
14

Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
ca 25000

Vilka flygbolag har du flugit? :
Norwegian, SAS, SWISS, Lufthansa, Key West Seaplane adventures (dom flyger en DHC-3a)

Nya flygplatser besökta under året? :
MIA, ZRH, EYW, PRG.

Nya flygbolag testade under året? :
SWISS, Key West Seaplane adventures

Antal hotellnätter/övernattningar? :
30 (ca hälften privat)

Bästa hotellvistelse?

Burg Staufenberg ett par mil norr om Frankfurt. Stannade till på genomresa och hittade hotellet av ett misstag. Att sitta på en uteservering vid ett slott och se ut över dalen en ljummen sommarkväll är mycket trevligt, blev dessutom uppgraderad då dom av någon anledning uppgraderad. Förmodligen på grund av språkliga missförstånd. Dessutom väldigt bra mat.

Sämsta hotellvistelse? :

Inte en ett enskillt hotel men jag bodde på olika hotell i Tjeckien under 4 dagar. Inte ett av hotellen hade en säng som kunde betäcknas som annat än stenhård.

Bästa reseminnet? :

Såg en etapp på tour de france live, uppför Alp d'huez. Så fruktansvärt mycket (och trevligt) folk.

Sämsta reseminnet? :

Flög hem från PRG med Norwegian och hamnade brevid ett par som klagade på att det kostade att checka in bagaget och att det var så trångt. Försökte påpeka att dom i sådana fall hade kunnat flyga SAS istället. Fick väldigt onda ögon som svar.

Största överraskningen? :
Flög Norwegian i ekonomi Long Haul (innan jag började hänga här). Planet var i tid och servicen var åtminstone inte sämre än på en "vanlig" Norwegian flygning i ekonomi.

Annat "första gången" under året? :
Första besöket i Lounge på ZRH. Där började jakten på vad man måste göra för att få det till varje flygning

Mål för 2016? :
Bli EBG innan kvalificeringsperioden går ut 1 augusti. Har flygningar upp tll 38000 statuspoäng bokade. Inväntar Long Haul reor nästa år över kristi himmelfärd (vill köpa den först nästa år pga 2-4-1).

Detta hade inte hänt utan BC under 2015? :
Jag hade aldrig börjat att leta efter deals på flygresor. Tidigare väntade jag i 10 dagar för att hitta billigaste till ju dit jag vill. Nu flyger jag istället till ställen som jag har på en att göra lista så fort det finns prisvärda deals, Detta har lett till en stor besparing, vilken används till fler resor.
 

Bibinski

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 15
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 9701
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK | DY | BA | AY | LO
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AMS | HEL | LIN
  5. Nya flygbolag testade under året? : AY
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 7 | 16
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Amsterdam
  8. Sämsta hotellvistelse? : London är alltid sämst och dyrast :(
  9. Bästa reseminnet? : Amsterdam, fantastiskt vackert och pitoreskt.
  10. Sämsta reseminnet? : 1h15min på LHR i väntan på att få åka hem.
  11. Största överraskningen? : Trodde jag skulle behöva stanna på LHR i 3h.. Gratis biljettbyte ! :)
  12. Annat "första gången" under året? : HHG, första och andra resan gjord med CashPoints.
  13. Mål för 2016? : Long Haul i C med min sambo.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : HHG
 

Bjornc

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 30
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 44688
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, United, american airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : YVR, NRT, BUD
  5. Nya flygbolag testade under året? :
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 48
  7. Bästa hotellvistelse? : Pinnacle Hotel at the pier, North Vancouver. Grymt prisvärt och fantastisk mat!
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Helikoptertur från Las Vegas till Grand Canyon, Fika nere i GC och inflygning över LV i solnedgången var helt magiskt!
  10. Sämsta reseminnet? : Spenderade 2 dagar i Whistler i juli, under samma period som skogsbränder rasade i västra Kanada! Enda gången jag befunnit mig bland berg utan att se några!
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Bokat bonusresor med andra flygbolag i Star Alliance.
  13. Mål för 2016? : Då jag jobbar på en jordenrunt nästa år (betydligt mindre resande i år) har det lett till soft landing till EBG så siktar på behålla det. Siktar även på Hhonors Diamond samt min first First.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Hade inte påbörjat bokningen av en jordenrunt resa där de flesta longhaul går i business och first, för poäng! Hade inte blivit Hhonors Gold!
 

bnr

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 80 YTD, kommer landa på 83 totalt i år.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 54966 miles, landar på 61323
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, TF, LO, JU, LA, BA, LX, LH
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AMS, BCN, BEG, CDG, FRA, HKG, LHR, MAD, MUC, TXL, UME, WAW, YYZ, ZRH
  5. Nya flygbolag testade under året? : TF, LO, JU, LA, BA, LX, LH
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 40 YTD, landar på 48
  7. Bästa hotellvistelse? : Cordis Hong Kong
  8. Sämsta hotellvistelse? : NH Amsterdam Schiphol Airport...
  9. Bästa reseminnet? : FCT, bil till planet, LH F... underbart!
  10. Sämsta reseminnet? : Brutalt förkyld, skulle landa CPH, hade så ont i örat av ett lock som inte släppte så jag trodde jag skulle tuppa av...
  11. Största överraskningen? : Hittat en otippad hobby och en hel drös med likasinnade galna människor!
  12. Annat "första gången" under året? : LH F, ska prova BA F nu på julafton, blir en bra julklapp!
  13. Mål för 2016? : EBD (lär ramla in i januari/februari), BA Silver, ev BA Gold.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : LH F, AmEx Elite, galet mycket poäng, 20-30 nya personer som jag kan kalla för vänner, LA FRA-MAD-FRA, listan kan göras lång!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Eventet på Grand Hôtel var riktigt trevligt!
  2. Bästa loungen: FCT (gills väl även om det är en hel terminal), annars United Club London Heathrow
  3. Sämsta loungen: Sala Joan Olivert på VLC
 

FF#1

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? :63
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 39500
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :SK, DY, LX, UA, US, AF, LH
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ABZ, CLE, EDI
  5. Nya flygbolag testade under året? : AF, var helt ok att flyga CDG-TXL i ekonomi med dem.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~60
  7. Bästa hotellvistelse? : The Bowmore House, Islay, Skottland. Helt underbart!
  8. Sämsta hotellvistelse? : Trippelrum på Holiday inn Edinburg som innebar två 140 cm sängar för tre personer.
  9. Bästa reseminnet? : F med LH till Toronto
  10. Sämsta reseminnet? : Ingen lounge på CDG när jag flög AF i somras, försening vart det också
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : FCT och LH 747-400 i F (tyvärr sista då de inte har F längre)
  13. Mål för 2016? : FCL MUC, återkval för SAS Diamond.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : FCT i Frankfurt, "Lurat" en handfull gamla kompisar in i träsket, träffat många nya vänner
 

Fredrik

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? :116
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 76900
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :SK, KL, U2, NZ, BA, 4U, LH, AB, OK, QR, QF, AF, OS, CX, AY
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AKL, SYD, ZQN, CHC, WLG, LUX, DOH, NCE, ORY
  5. Nya flygbolag testade under året? : QR, QF
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~60
  7. Bästa hotellvistelse? : Uppgraderad till någon slags svit på Crowne Plaza Changi. Synd jag bara hade en övernattning.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Allt var inte bra men ingen natt var särskilt sämre än förväntat.
  9. Bästa reseminnet? : Uppgraderad hos BA i SYD och SIN
  10. Sämsta reseminnet? : Magtrubbel i SIN och SYD.
  11. Största överraskningen? : Att jag tyckt KLM funkat bra på intra-Europa ekonomi
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången över 100 flighter
  13. Mål för 2016? : Försöka få resebudgeten att gå ihop
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2015? : Långresa i Business för resonabelt pris.
 

Robin_L

Medlem
  • Hur många flygningar har du gjort? : ~ 480
  • Vilka flygbolag har du flugit? : SK, UA, LH, TK, TF, AA, BA, HA, WN, W6, m.fl.
  • Nya flygplatser besökta under året? : GIG, GRU, EZE, OGG, BUR, SJC
  • Antal hotellnätter/övernattningar?: ~ 100+
 
Toppen