Senaste nytt

Kreditera till Delta Skymiles eller gå med i Flying Blue?

JohannesE

Medlem
Hej,

Reser normalt uteslutande *A men har nu en resa till Argentina inbokad med AF. Frågan jag står inför nu är var jag ska kreditera poängen. Jag har ett gammalt Delta Skymiles kort med totalt 2300 poäng på varav 800 poäng är intjänade den nuvarande perioden, 23.500 poäng till Silver. Alternativet till detta konto skulle vara att signa upp för ett nytt FlyingBlue kort. De resor jag normalt gör regelbundet är tyvärr inte möjliga att göra med Skyteam, däremot är min guldstatus på A* säkrad redan och jag tror inte jag kommer kunna nå diamond så det finns en viss chans att jag kan plocka hem ett guldkort även på Skyteam med hjälp av lite andra resor (primärt KLM).

Så här ser Argentina flighterna ut:

AF 1063 J
AF 394 Z
AF 393 D
AF 1062 J

Sedan har jag även dessa Skyteam flighter väl i Argentina:

AR 1402 Q
AR 1407 Q

Så frågan är alltså om jag ska gå med i FlyingBlue och kreditera milsen dit eller om jag ska köra på med Skymiles?


/Johannes
 

agehall

Medlem
FlyingBlue är väl det minst dåliga programmet i SkyTeam. SkyMiles är inte speciellt bra på något sätt, så att stoppa in miles där är nog ingen bra idé.
 

Flying Finn

Medlem
Mille Miglia är inte lika bra som FB. FB har dessutom flera andra partners än bara *S. Delta SkyMiles skulle säkert vara okej för någon i USA, men även på FlyerTalk tycks många amerikaner ändå föredra FB p.g.a. att SM är inkomstbaserat.
 

Dr. Miles

Expert
Om man inte flyger med Skyteam minst va 20:e månader är det bättre med Delta Skymiles.
Hos Delta Skymiles går miles inte ut.
Delta Skymiles skrev:
Account Deletion & Mileage Expiration

Under the SkyMiles Mileage Expiration policy, miles do not expire. Delta reserves the right to deactivate or close an account under the following circumstances:
  • Fraudulent activity occurs
  • A member requests an account closure
  • A member is deceased
  • A member does not respond to repeated communication attempts regarding the status of his/her account
  • A member resides in or relocates to a country where membership is prohibited under applicable law
  • A member violates the terms of this Membership Guide and Program Rules
SkyMiles Program Rules & Guide : Delta Air Lines
 
Toppen