Senaste nytt

St Maarten - hyra bil eller boka bil med chaufför?

khybner

Medlem
Är på väg till St Maarten med den deal som jag hittade här (MAD-MIA-SXM med AA). Blev till slut en vecka över jul på St Maarten och en vecka över nyår i Miami.

Har varit i Miami tidigare men det blir första gången på St Maarten. Är det någon som varit där och har synpunkter på om man ska hyra bil eller fungerar det med taxi och ev. hyra en bil med chaufför för en dag för en långre utflykt.

Vi kommer att bo på Westin på östra sidan av ön.
 

Stefan62

Medlem
Har varit där och jag rekommenderar att ta taxi eller eventuellt hyra bil med chaufför, istället för att ödsla tid på en hyrbilsfirma.

Fler frågor - bara att återkomma!
 

khybner

Medlem
Har varit där och jag rekommenderar att ta taxi eller eventuellt hyra bil med chaufför, istället för att ödsla tid på en hyrbilsfirma.

Fler frågor - bara att återkomma!
Tack.

Har du några förslag på utflykter som är värda att göra?

Själva tänkte vi ta en båttur till Anguilla samt till St Bartélemy.
 

Robin_L

Medlem
Hyrbil röstar jag på!
Var inget problem alls när jag var där. Visst, stundtals en del köer i samband med broöppningar etc, speciellt under rusningstider. Annars lugnt.
 

nota bene

Medlem
Har inte varit på just SXM, men väl på CUR och AUA. På bägge av dessa öar skulle jag starkt rekommendera hyrbil. Det är inte svårt att köra på öarna, och hyrbil är billigt. Taxi kan både bli dyrt och svårt att få tag på om du är ute på ön någonstans. Lätt från flygplats eller hotell...
 

Bryant

Medlem
Vi hade hyrbil när vi var där. Smidigt att ta sig runt. Köerna kan vara frustrerande i "rusningstrafik".

Jag lägger min röst på hyrbil.
 

rvarttinen

Medlem
Bumpar tråden; men med en liten twist: hyra bil eller åka taxi? Vilket är att föredra? Om man planerar att stanna mesta delen av tiden på en resort , men åka till stan' någon gång för t.ex. besöka en restaurang edyl. Ändå värt att hyra bil?
 

Bryant

Medlem
Bumpar tråden; men med en liten twist: hyra bil eller åka taxi? Vilket är att föredra? Om man planerar att stanna mesta delen av tiden på en resort , men åka till stan' någon gång för t.ex. besöka en restaurang edyl. Ändå värt att hyra bil?

Hyr bil. Det var lätt att ta sig runt. Vägen förbi flygplatsen kan rulla långsamt vid rusningstrafik. Finns inte så många alternativa vägar på ön :).
 
Toppen