Senaste nytt

Angående EBD/EBG

Fixter

Medlem
Jag är nu EBD men kommer inte kvalificera för det iår, dock kommer jag nog bli guld, men om jag blir guld innan perioden går ut, kommer min grace försvinna och jag då bara bli guld i perioden efter eller kommer mitt guld "stacka" så jag blir det nästa, + den efter?
 

palmen

Moderator
Du blir bara guld året efter med "soft landing" om du ändå klarar guld så kommer du inte ha ett år innestående med guld framöver.
Jag har självklart inga belägg för detta men det vore väldigt konstigt om man kunde stacka guldkort på varandra för att det ska vara giltiga längre
 

olo

Medlem
EBD har "soft landing" =
År 1 intjäning av EBD. Blir EBD när 90'000p/90flights passeras
År 2 EBD
År 3 EBG
År 4 EBS
Även om inte en res reses efter år 1. Varje år borde börja med grace period om 3 månader.
 

Nystrom

Medlem
Precis, jag är ju ebd till 1/8, men om jag då når ebg innan , kommer jag få grace perioden?
Du har den intjänade statusen under din kvalificeringsperiod+3 mån. Om du har 1/7--30/6 som kvalperiod så har du din intjänade status tom 30/9. Klarar du inte kvalgränsen till innehavd status mjuklandar du på närmast lägre nivå som har giltighetstid kvalificeringsperioden+3 mån
 

Canadien

Medlem
Kort sagt, du behöver inte kämpa för att komma över 45k/45 resor, eftersom du får guld nästa period oavsett. Soft landing är ju till för att max tappa ett steg i taget, inte att ge en extra period på en intjänad status.
 

Fixter

Medlem
Kort sagt, du behöver inte kämpa för att komma över 45k/45 resor, eftersom du får guld nästa period oavsett. Soft landing är ju till för att max tappa ett steg i taget, inte att ge en extra period på en intjänad status.
Ja precis, så nästan lite synd o komma in på EBG iaf, dock är det ju via segment så poängen är ju alltid välkommet ;)
 
Toppen