Senaste nytt

Jag kan inte hitta bokningsklass på min Turkish Airlines bokning, hur gör man?

andersl

Medlem
Då får du nog ringa till Turkish o boka, har aldrig lyckats hitta hur man kan välja boknings klass online, kan tyvärr ta några samtal innan man får en agent som förstår engelska :cool:
 

Jonas C

Medlem
Var väljer man klass för att kunna uppgradera på TK.!!??

Som agehall nämnde tidigare i tråden. Endast bokningsklass Y och B går att uppgradera med M&M poäng, och dessa kostar mer än en Business biljett. Uppgraderingarna styrs dessutom på tillgången av bonusplatser i den högre kabinen. Finns tyvärr inga bonusplatser på dina datum.
Du kan flyga Business till Bangkok för 11000kr vilket är ett kanonpris.

Jag skulle nog hellre föreslå att du antingen krediterar några extra flygningar eller köper 7000 miles till M&M så att du får ihop till en Business Class award t/r till USA.
 
Last edited:
Som agehall nämnde tidigare i tråden. Endast bokningsklass Y och B går att uppgradera med M&M poäng, och dessa kostar mer än en Business biljett. Uppgraderingarna styrs dessutom på tillgången av bonusplatser i den högre kabinen. Finns tyvärr inga bonusplatser på dina datum.
Du kan flyga Business till Bangkok för 11000kr vilket är ett kanonpris.

Jag skulle nog hellre föreslå att du antingen krediterar några extra flygningar eller köper 7000 miles till M&M så att du får ihop till en Business Class award t/r till USA.

Jonas C Jag har 98000 M& M och ska följa med en kompis som ska köpa hus. Jag ser inte just nu hur jag ska kunna använda mina poäng. Sitter dessutom fullskiten med EBG poäng. Men har just köpt till sonen och mig Geneve med SAS
 

Jonas C

Medlem
Jonas C Jag har 98000 M& M och ska följa med en kompis som ska köpa hus. Jag ser inte just nu hur jag ska kunna använda mina poäng. Sitter dessutom fullskiten med EBG poäng. Men har just köpt till sonen och mig Geneve med SAS

Då kanske det är bäst att du bokar SWISS istället. Finns en biljett för 6629kr på dina datum. Utresan är i bokningsklass W som går att uppgradera för miles. Det finns awardplatser i Business Class på utresan, och en uppgradering kostar 65000 miles enkel väg. Jag tror att det är ditt bästa alternativ. Vet inte riktigt vad du kan hitta på med resterande miles, men om du bokar en resa för dem och sedan avbokar den så förlängs giltighetstiden med tre månader.
 

DHXSTHLM

Medlem
Hej,

Tittar på en privat resa från Stockholm-Buenos Aires, och tänkte för en gång skull boka på Turkish hemsida. Men ser inte bokningsklassen, finns det något vis för att veta vilken bokningsklass man hamnar i?

Ex Economy semi flexible, flexible, promotion etc...

Tack!
 
Toppen