Senaste nytt

Fråga ang lounge Arlanda när man åker till EWR

MajaKlara

Medlem
Ska resa med SK903 nästa vecka. Har för mig att de flighterna går från F-piren. Hur gör man då med loungen på T5, som ju ligger en bit från F-piren? Finns någon närmare lounge, eller tar man transportsträckan i beräkning? Är EBG.
 

AABack2ARN

Medlem
Och sedan kan det val ta några extra minuter vid inpassering till gate om de får för sig att ha extra säkerhetskontroller. Men den tiden tillkommer ju oavsett om man är i loungen eller inte.
 

kIm997

Ny medlem
Jag tyckte jag skymtade en lounge efter passkontrollen på F-Piren i tisdags när jag åkte till EWR.
Precis ovanför trappan efter psskontrollen till höger, värt att kolla upp kanske.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag tyckte jag skymtade en lounge efter passkontrollen på F-Piren i tisdags när jag åkte till EWR.
Precis ovanför trappan efter psskontrollen till höger, värt att kolla upp kanske.

Det är väl nån av Menzies-loungerna? SAS hade en popup-lounge i F-piren i somras, men nu är det mig veterligen bara den gamla, nyrenoverade, som gäller.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tyckte jag skymtade en lounge efter passkontrollen på F-Piren i tisdags när jag åkte till EWR.
Precis ovanför trappan efter psskontrollen till höger, värt att kolla upp kanske.
Det är väl nån av Menzies-loungerna? SAS hade en popup-lounge i F-piren i somras, men nu är det mig veterligen bara den gamla, nyrenoverade, som gäller.
Den loungen är Menzies och används väl av QR och EK.
Enligt Jacobs artikel drivs denna lounge av Aviator i samarbete med Swedavia.

Flygplatslounge: Swedavia Airport Lounge, Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5 - BusinessClass.se
Jacob skrev:
Stockholm Arlanda Airport Lounge är namnet på loungen i terminal 5 som ligger i non-Schengendelen av terminal 5. Loungen invigdes i början på hösten 2013 i samband med att Emirates öppnade sin nya linje mellan Stockholm och Dubai. Även om loungen ibland refereras som ”Emirates Lounge” drivs den av markbolaget Aviator i samarbete med Swedavia.
 

trekker

Medlem
Ska resa med SK903 nästa vecka. Har för mig att de flighterna går från F-piren. Hur gör man då med loungen på T5, som ju ligger en bit från F-piren? Finns någon närmare lounge, eller tar man transportsträckan i beräkning? Är EBG.
Jag har flygit fran F-piren valdigt manga ggr, brukar sitta i Loungen tills det blir boarding - med minuters promenade sa brukar jag dyka upp vid gaten mot slutet av boarding. Dock ar detta till UK sa mindre karror an till US. En gang blev det dock lite tajt da det stod 20 pers i passkontrollen nar jag skulle igenom, det gick dock smidigt anda tack vare att de oppnade en till passlucka och jag hann forst....
 

sweflyer

Medlem
Om man har tillgång till både en SAS-lounge och har Priority Pass med fria besök är min rekommendation att först gå till SAS loungen. När det är ca 40 minuter kvar går man igenom passkontrollen på F-piren och sätter sig i Stockholm Arlanda Lounge. När man ser att det är boarding går man till gaten därifrån. Det är säkrare ifall det skulle bli kö eller på annat sätt problem i samband med passkontrollen.
 
Toppen