Senaste nytt

Lifeline membership sas pandion

agehall

Medlem
Välkommen hit @sasaskeladden! Det är helt klart imponerande att lyckats vara Pandion i 10 år. Tyvärr har SAS inget Pandion for life (iaf vad vi vet). Det går inte heller att jämföra Pandion med Flying Blues Platinum For Life - det skulle snarare motsvara EBD for life.

Eftersom du har haft EBG eller högre i 10 år (i sträck antar jag!) så borde du bli erbjuden att få EBG for life. Det brukar man få när man 1) haft EBG eller högre 10 år i sträck och 2) uppnår 60(?) års ålder.
 

Alf

Medlem
@sasaskeladden. Då borde du få behålla ditt EBG resten av livet när du blivit pensionär. Men det är många förbehåll ( i varje fall var det när jag begärde det). Poängen skall vara intjänad på enbart resor, det är väl istort samma som baspoäng. På min tid fick man EBG när man gjort 50 enkelresor i C klass. De gånger man fått EBG för detta räknades det året bort. Det var en massa andra orsaker också som jag inte kommer ihåg. I varje fall slutade det med att SAS inte ansåg att jag var kvalificerad för livslångt EBG efter att varit EBG i 12 år. Jag tycker fortfarande att det var skit av SAS att inte kunna ge denna förmån, det hade inte kostat dom speciellt mycket mer än bättre goodwill.

Du borde ju vara kvalificerad kan man tycka. Det är bara att hoppas att även SAS tycker det.
 

Nystrom

Medlem
Det enda "livslånga" medlemskapet du erhåller är Lifetime Gold. Förutsättningarna är att du varit EBG minst 10 år, och bland de mer frekventa resenärerna. Firar du 10 år som Pandion ber jag att få ta av mig hatten och buga och saga att du kommer att bli Lifetime Gold när du har fyllt 60 år. Det kommer inte på dagen men ca 2 månader efter högtidsdagen
 

Canadien

Medlem
Det enda "livslånga" medlemskapet du erhåller är Lifetime Gold. Förutsättningarna är att du varit EBG minst 10 år, och bland de mer frekventa resenärerna. Firar du 10 år som Pandion ber jag att få ta av mig hatten och buga och saga att du kommer att bli Lifetime Gold när du har fyllt 60 år. Det kommer inte på dagen men ca 2 månader efter högtidsdagen
Det beror väl på hur Pandionet intjänats? En stor del ges väl bort till viktiga personer, utan krav på motprestation i form av miles. 10 år av dylikt EBP kanske inte med automatik genererar EBG for life.
 

Nystrom

Medlem
Det beror väl på hur Pandionet intjänats? En stor del ges väl bort till viktiga personer, utan krav på motprestation i form av miles. 10 år av dylikt EBP kanske inte med automatik genererar EBG for life.
Förvisso, men flertalet EBP har nog nött flygstolarna betydligt mer än den normale EBG-innehavaren...... :)
 
Toppen