Senaste nytt

Vilka platser på Thai 747 ?

Viking75

Medlem
Ser att familjen fått ett "första plan byte" från 777 till 747-400 mellan Bangkok och Phuket i februari 2016. Själv föredrar jag att sitta på övervåningen.
Men den här gången kommer vi med normalstora rullbara kabinväskor som handbagage.
Jag vill minnas att det kan bli trångt att förvara?
Vilka säten hade ni valt för 4 pers? Vilket handbagage skulle få plats på övervåningen?

Vi flyger i business.
 

Per N

Medlem
Placera väskorna i bagagehyllorna nere och sitt uppe. Förresten, hamnar ni inte längst fram i nosen om ni åker business på 747?
 

Svante

Medlem
Lita inte på det där. TG byter kärror lika ofta som en annan byter underkläder:)
Men i övrigt har Per N delvis rätt. Flyger ni i C mellan HKT och BKK har ni möjlighet att sitta i nosen...
 

Alf

Medlem
Ja det ger inte bara möjlighet att sitta i nosen på 747:n utan det är bara där det finns C- klass. Det är bara att hoppas på att det blir någon 747 med 10 säters konfiguration. Vet inte om dom gamla med 14 stolar finns kvar. Kan ju även vara den med 9 platser där man sitter i "lådor", en del kallar det suites.
 

Svante

Medlem
@Alf; Detta viste jag ej. Trodde inte att de som bokat eco på en flight mellan HKT och BKK kunde få sitta på övervåningen tex...är detta ngt nytt? Att TG enbart skulle sälja 9/10 C biljetter på en flight?
I övrigt har TG inte kvar ngr 747or med 14 platser i F, de har 6 st med 9 platser och 6 st med 10.
 

Alf

Medlem
@Alf; Detta viste jag ej. Trodde inte att de som bokat eco på en flight mellan HKT och BKK kunde få sitta på övervåningen tex...är detta ngt nytt? Att TG enbart skulle sälja 9/10 C biljetter på en flight?
I övrigt har TG inte kvar ngr 747or med 14 platser i F, de har 6 st med 9 platser och 6 st med 10.

Sorry, jag missade att det var sträckan HKT-BKK. Trodde det var ARN-HKT. Då är jag med på vad du skriver.
 

Buffy

Medlem
När i feb? Vi fick ändrat från Airbus 330 till 777-300 mellan BKK-HKT. Hade varit trevligt att flyga 747.
 

Voyageur

Medlem
Ja det ger inte bara möjlighet att sitta i nosen på 747:n utan det är bara där det finns C- klass. Det är bara att hoppas på att det blir någon 747 med 10 säters konfiguration. Vet inte om dom gamla med 14 stolar finns kvar. Kan ju även vara den med 9 platser där man sitter i "lådor", en del kallar det suites.

Om jag inte missminner mig helt så är det genomgående gamla business inredningen på inrikessträckorna dvs recliner och utan egna skärmar. Intra thai business betyder också enklare måltid samt ingen alkoholservering. Dock som påpekats bytes flyg ganska ofta så man kan ha tur ibland. Flög själv senast i nov en uråldrig 747:a hkt-bkk
 

Viking75

Medlem
TG201 10 februari. BKK-HKT
Antar att det är en äldre 747-400 men jag vet inte om Thai flyger de riktigt sunkiga 747:eek:rna längre utan räknar med en helt ok flygning.
Vi var bokade på en 777:a först men det har ändrats. (kanske ändras igen)
 

Voyageur

Medlem
TG201 10 februari. BKK-HKT
Antar att det är en äldre 747-400 men jag vet inte om Thai flyger de riktigt sunkiga 747:eek:rna längre utan räknar med en helt ok flygning.
Vi var bokade på en 777:a först men det har ändrats. (kanske ändras igen)

Du kan ha rätt. De har ju en drös 747:eek:r som står till försäljning för tillfället och det är med största förmodan dinosaurierna från en galax långt långt borta som vi pratar om.
 
Toppen