Senaste nytt

Tecken på att det snart är jul

Börnen

Medlem
1. Thomson Airways kör typ tio plan över vårt hus på väg till Rovanniemi

image.png

2. Björn Hellberg signerar böcker på ARN T4

3. Det finns lussekatter och pepparkakor i loungen

Vilka tecken har ni sett?
 
För muslimer är Jesus en av de profeterna så de är inte emot själva Jesus, däremot tror de på senaste (enligt dem) versionen av profeten. Tänk som Windows 7, Windows 8, Windows 10...

Nu ska jag inte starta en religionsdiskussion, men absolut, jag är med på det du sager.
Min poäng var nog snarare det omvända, att det blir ganska tydligt, tycker jag, att det religiösa försvunnit bort till förmån för det kommersiella.
 
Att ett muslimskt land som Malaysia har världens vräkigaste julpynt var man än går på hotellen och i shopping mallen. :confused:

Och ur högtalarna skvalar musik som "I'm dreaming of a white Christmas". Ja, dröm på ni. Vit jul i Malaysia? Knappast. :rolleyes:

Var idag tillbaka på samma shoppingmall, och visst är julpyntet på väg in i år igen, liksom sångerna.

Det citerade inlägget var ett av mina tidigaste här på BC. När jag gick genom shoppingmallet kom jag ihåg detta inlägget och började fundera på hur fort tiden går och att jag redan varit med här i drygt ett år. Jag har lärt mig massor, men känner mig fortfarande väldigt ny. Tror inte att jag hade lyckats förnya mitt diamantkort i år om det inte varit för BC. Är inte hemma riktigt ännu, men som bokningsläget ser ut nu så kommer jag att klara det med 2 månaders marginal, strax efter nyår.

Ursäkta att det blev lite OT, men det hör ju också till den här tiden på året, att reflektera över det som varit, och att blicka framåt.
 
Toppen