Senaste nytt

Kliv ombord på en unik flygning med Air France B747, en veritabel Tour de France

BusinessClass

Redaktör
Den 14:e januari 2016 erbjuder Air France sina kunder en unik upplevelse ombord en exceptionell flygning över Frankrike. Mer än 45 år efter den första flygningen från Paris till New York den 3:e juni 1970, flygplanet som också är känt som Jumbo Jet. Detta blir den sista flygningen med denna flygplanstyp med Air France. Värt…
 
Från en annan tråd:
Hur fungerar översättningen?

Vi har en permanent översättare som översätter frågor till svenska, danska, norska och engelska. Även en permanent engelsk översättare som översätter från skandinaviska språk till engelska. BC ska inte använda Google translate, det gjordes försök med detta tidigare som inte föll väl ut.
Jag tror att BC borde se över vem man har anställt som översättare. Jag har läst texten ett antal gånger nu och får inte riktigt ihop rytmen i språket. Det kan ju vara så att det är en norsktalande översättare som också kan skriva på svenska. Det hade förklarat en del.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

RickardG

Medlem
Vilket skräp, sparka översättaren! Fullt med meningsbyggnadsfel och syftningsfel, osammanhängande och direkt oläsligt. Jag som tyckte att artiklarna senaste tiden hade fått sig ett rejält lyft. Hoppas det här är en miss i arbetet...
 

johhenrik

Medlem
"Her, i dette tilfellet var det ikke vår vanlige oversetter men en annen helsvensk, kunnskapsrik BC-engasjert medlem som tok utgangspunkt i en engelsk artikkel på eget initiativ." Undrar vem det är ni fullständigt sågar vid fotknölarna? Men det är nog slut på egna intiativ nu iaf...
 
Toppen