Senaste nytt

Använda utgående Finnairpoäng. Nån idé?

ESSA

Medlem
Jag har ynka 2375 Finnairpoäng som går ut vid årsskiftet.
Går det att göra nåt med dem?

En ABBA museumbiljett kostar 178:- plus 2000 poäng.
17 kronor för 2000 poäng? Allvar?!
 

niksal

Medlem
Om du vill ut och resa så har Finnair rätt ofta erbjudanden för lågt antal poäng plus cash. Enorma nackdelen är att man inte tjänar poäng på de flygen. Donera?
 

gdaily

Medlem
Jag är i samma sits som dig (2660 poäng den 31/5).

Hittar jag inget annat fram tills dess så kommer jag köpa en €20 voucher till Taxfreen i Helsinki för
9.34 EUR + 2.660 P

Och sedan ge till någon finne på jobbet...
 

FFlash

Medlem
Har man typ 10k AY poäng att bränna så tycker jag att absolut bästa värde får man ut av:

-junior award på rutter man har löjligt skyhöga pris, eller gå runt det för AY typiska min-3-dagards stay-krav. 50% rabatt på 20k "intra-nordics" och räcker bara att junioren är reggad. Ibland även one-way, men då är priset 12k.

Andra bästa alternativet på AY awards är i mitt tycke "Nordics-tillhörande" destination som kräver samma poäng (20k), t.ex. Krakow

Jag har t.o.m. kört 2xone-way award på samma dag (de tillåter inte tur-retur samma dag på award) för att slippa betala 600€ på en löjlig inrikes biljett.
 

gdaily

Medlem
ESSA (och jag) pratar on 2000-ish poäng, inte 10k. Klart man kan göra något vettigt om man har så det räcker till en uppgradering, det är ju liksom inte det som är problemet.
 

FFlash

Medlem
ESSA (och jag) pratar on 2000-ish poäng, inte 10k. Klart man kan göra något vettigt om man har så det räcker till en uppgradering, det är ju liksom inte det som är problemet.

Ja, jag kanske körde lite OT innan. För de poängen får man väl köpa åt sig nåt smått för cash+points eller skänka bort
 
Toppen