Senaste nytt

Se bokningsklass på bokning med SAS.

hogsbro

Ny medlem
Jag måste efterregistrera bonuspoäng från en SK flygning. På SAS webbsida för efterregistrering måste man ange bokningsklass. Informationstexten visar var den informationen finns på en gammaldags utskriven biljett. Men den finns inte på den elektroniska jag fick. I alla fall hittar jag den inte. Har någon ett förslag?
 

bL0m

Medlem
Hej,

SAS har följande bokningsklasser:

Business: C, D, J, Z
Economy Extra: Y, S, B
Economy: M, H, Q, E
Low Economy: W, U, K, L, T, G, O, V

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig hela vägen, kanske leder detta till något?

Anledningen till att man har olika klasser är för att kunna differentiera priset, och även antalet intjänade poäng.
 

Albin

Medlem
Om du har din amadeus referens tillgänglig så är https://eitr.amadeusasia.com/index.aspx ett hett tips.

Har aldrig testat om det funkar med SK, men sök där och man kan sedan välja search history. Då får man upp ens gamla biljett där bl.a. bokningsklassen står. Jag vet inte hur långt tillbaka i tiden man kan söka.
 

Henry

Medlem
Det står inte utskrivet i alla mail, men har du ett mail med följande rubrik?
Electronic Ticket Itinerary/Receipt from SAS - Booking <Bokningsnummer> - <Flightnummer> - <Datum>

I sådana fall står bokningsklassen under flightnumret och datumet, O i nedanstående bild: Picture 2.png
 

Gnopps

Medlem
Välkommen hit hogsbro! Som de andra skrivit, titta noga på både elektronisk biljett (där ska det stå specificerat) och bokningsbekräftelse om du ser någon ensamstående bokstav av de som bL0m skriver ovan.
 

hogsbro

Ny medlem
Välkommen hit hogsbro! Som de andra skrivit, titta noga på både elektronisk biljett (där ska det stå specificerat) och bokningsbekräftelse om du ser någon ensamstående bokstav av de som bL0m skriver ovan.

Tack allihopa för era förslag! Jag kommer dock inte så mycket vidare. Intressant nog har jag ingen elektronisk biljett, endast bokningsbekräftelse. Mitt EBS nummer framgår tydligt, men det har ändå inte blivit registrerat. Och bokningsklass finns ingenstans jag kan se. HIttar heller inget på Amadeus.

Ett dilemma ...
 

Gnopps

Medlem
Tack allihopa för era förslag! Jag kommer dock inte så mycket vidare. Intressant nog har jag ingen elektronisk biljett, endast bokningsbekräftelse. Mitt EBS nummer framgår tydligt, men det har ändå inte blivit registrerat. Och bokningsklass finns ingenstans jag kan se. HIttar heller inget på Amadeus.

Ett dilemma ...
Ta å ring SAS eller dit du bokade då och fråga vilken bokningsklass de har på flyget, de kan se det.
 

Lonelyflyer

Medlem
Har du kvar nåt boardingkort?
Det brukar man kunna skicka in per post

lärdomen av detta är att spara allt tills poängen är på kontot :)
 

A380*G

Medlem
Ring SAS och uppge ditt biljettnummer och bokningsbekräftelsenummer. De ska kunna se din bokning och ge dig info du behöver.
 

Alx

Medlem
Om du orkar kan du alltid testa samtliga bokningsklasser en efter en inom den kategori du har bokat. Systemet brukar avvisa alla felaktiga bokningsklasser direkt! Påså vis vet man vilken som var rätt när de släpper igenom efterregistreringen! :)
 
Toppen