Senaste nytt

Expertflyer spöktillgång seats

Fredah

Medlem
Jag signade upp för expertflyer för att kunna få alerts när en bättre plats blir ledig. På pappret fungerar det riktigt bra. Som ni förstår så vill jag ändra från 5D & 5E till 1A &1B. Uppdateras seatmaps lite olika, är det värt att vänta ett tag och se om SAS släpper 1A? (Den stod som "blocked" innan). Eller är det troligen någon som hunnit före och EF som inte uppdaterat?
Nu ser det ut såhär:

sas-seat.PNG EF-seats.PNG
 

agehall

Medlem
Antagligen hann någon före. Jag vet inte exakt hur det funkar, men det känns orimligt att EFs notifieringar är instant samma sekund som platsen släpps.

Sedan funderar jag på ifall det kan vara ett bassinet seat - var har SAS dessa i business?
 

Fredah

Medlem
Platstillgången skiljer ju sig ganska mycket mellan EF och SAS, även på andra platser. ex. 7A/7H står som lediga i EF men bokade i SAS.
Om det oftast ser ut såhär så är ju funktionen med seat-alerts ganska meningslös, då det inte fungerar.

Jag misstänkte att det var just bassinet seat men att de kanske släppt det nu (avgång på torsdag), därav notisen från EF.
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns det tyvärr ganska många exempel på att EF och seatmaps visar mer eller mindre helt olika lägesbilder på vilka säten som är lediga, tagna och blockade. Tyvärr :(

Bäst verkar det fungera för de amerikanska bolagen.
 

Tommy

Medlem
Kan det bero på status, så här ser det ut med EBB och EBG på SK1417 nu på lördag på SAS sida (1C finns inte)
EBB.jpg
EBG.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Och så här ser min morgondagens flight ut på SAS appen och på ExpertFlyer.
Mitt EBG nummer är inte inlagd pga detta är en bonusresa.

rps20151210_233019.jpg



rps20151210_233120.jpg
 
Toppen