Senaste nytt

Transport från TXL till Nhow Hotell Berlin

Hej,

Bästa sättet att transportera sig från Berlin Tegel till nHow Hotell Berlin? Ngn som testat bussarna? Går dem snabbt? Bekväma eller ska man ta taxi? Pris?
 

OliT

Medlem
Jag har åkt bussen från Tegel till Alexanderplatz vid flera tillfällen. Den är varken snabb eller särskilt bekväm, men billig och gör sitt jobb. Visst kan du ta taxi om du föredrar det, det är heller inte fasligt dyrt och kan ju vara smidigt om du har mycket packning. Har du inte det skulle jag ta bussen.
 
Jag har åkt bussen från Tegel till Alexanderplatz vid flera tillfällen. Den är varken snabb eller särskilt bekväm, men billig och gör sitt jobb. Visst kan du ta taxi om du föredrar det, det är heller inte fasligt dyrt och kan ju vara smidigt om du har mycket packning. Har du inte det skulle jag ta bussen.

Okej tack, funderar dock på att ta Taxi kommer ju ändå ta Taxi från busshållplatsen till hotellet.
 

olo

Medlem
Jag har haft sådana utgångspositioner så att jag lätt har kunnat ta mig till TXL-bussen antingen zu fuss eller med U-bahn. Jag tycker att det fungerar smidigt, för blir bussen sen för att det är mycket köer ut mot Tegel, så sitter taxin i samma kö.
Bor man längre ut i Friedrichshain så att det blir knöligt eller en omväg att ta sig till TXL-bussen, eller måste hoppa på redan på Alexanderplatz hade jag kanske övervägt taxi.

Är det däremot första gången i Berlin ger den en bra tur genom staden, vilket kan vara en intressant aspekt.

Har @NyfikenGrau eller @ARNBER något inspel?
 

Kricka

Medlem
Taxi känns relativt billigt i Berlin - kanske för att Tegel ligger så centralt ? Vid
normaltrafik skulle jag gissa på EUR 30 till A-platz då Gendarmenmarkt ofta
hamnar på ca. EUR 25. Detta var förra året så om någon har färskare info så
rätta mig gärna.
 

ARNBER

Medlem
Om du vill åka till Friedrichshain skulle jag ta taxi eller TXL bussen till S Bahn Beusselstrasse och sen byter du till S 41 (ringbana). Kliv av vid Ostkreuz och sen tar du S5, S75 eller S7 till Warschauer Strasse (en station mot Alexanderplatz/Centrum).

Undvik TXL bussen om ni kan, den bruka vara knökfull, tar jättelångt och kör genom Wedding, inte en av Berlins finasta stadsdelar...

OT: om två veckor måste jag ta denna bussen, värsta sättet att börja jullovet.
 
Toppen