Senaste nytt

Finns det några fördelar med t.ex HRG (Affärsresebyrå)?

Vår företagspolicy är att boka resor från HRG men jag ser bara nackdelar med det

1. Extrakostnader på 500kr vid bokning som de tar för tjänsten att de bokar resan till mig
2. Flygbiljetten är inte flexibel, t.ex om jag vill fråga incheckningen om man får uppgradera med cash, så hänvisar de att jag har bokat resan via HRG och erbjuder ett helt annat pris jmf med vanlig cash-uppgradering
3. Kan man använda optiontown när man har bokat en resa via HRG?

Det vore intressant att höra från era erfarenheter med HRG
 

agehall

Medlem
1. Extrakostnader på 500kr vid bokning som de tar för tjänsten att de bokar resan till mig

Cost of doing business.. Inte mycket att göra något åt.

2. Flygbiljetten är inte flexibel, t.ex om jag vill fråga incheckningen om man får uppgradera med cash, så hänvisar de att jag har bokat resan via HRG och erbjuder ett helt annat pris jmf med vanlig cash-uppgradering
Ni får alltså specialpriser via HRG. Det låter som du råkat ut för cash-upgrade med fare difference, som då blir dyrare för dig när grundbiljetten är billigare. I de fall det varit "riktiga" cash upgrades så ska inte baspriset spela roll.

3. Kan man använda optiontown när man har bokat en resa via HRG?
Bör funka. Vad jag vet finns inga restriktioner på vilka fares man får uppgradera med OT.

Det vore intressant att höra från era erfarenheter med HRG
HRG kan vara skitbra om firman betalar för att få deras tjänster. @FruAgehall hade tidigare HRG och fick skitbra service medan min firma fick kass service. Det hänger helt enkelt på vilken servicenivå man köper.
 
Vår företagspolicy är att boka resor från HRG men jag ser bara nackdelar med det

1. Extrakostnader på 500kr vid bokning som de tar för tjänsten att de bokar resan till mig
2. Flygbiljetten är inte flexibel, t.ex om jag vill fråga incheckningen om man får uppgradera med cash, så hänvisar de att jag har bokat resan via HRG och erbjuder ett helt annat pris jmf med vanlig cash-uppgradering
3. Kan man använda optiontown när man har bokat en resa via HRG?

Det vore intressant att höra från era erfarenheter med HRG

En stor fördel är att man slipper ta kostnaden på utlägg. Jag har bokat biljetter på HRG som jag sedan kört Optiontown på utan problem, senast var för 10 dagar sen T/R Paris.

Vill man boka en specifik bokningsklass är dom smidiga och det går väldigt fort.

Annars ser jag ingen fördel då jag har så pass bra koll hur man bokar dem flesta biljetterna så använder det helt och hållet genom jobbet. Är det SAS drar jag alltid AMEX själv :)
 
till agehall: fast man får inte specialpriser, kostar lika mycket när jag själv söker resor på nätet fast plus 500kr i bokningsavgift.
 

ARN-MIA

Medlem
till agehall: fast man får inte specialpriser, kostar lika mycket när jag själv söker resor på nätet fast plus 500kr i bokningsavgift.
HRG har tillgång till specialpriser på både boende och flygbiljetter. Det är som @agehall nämner att det beror på vilken service ditt företag har valt att köpa. För mig som arbetar i ett företag med +10.000 medarbetare har vi priser på hotell som jag aldrig kan komma i närheten av att hitta och samma sak med businessbiljetter.
 
Toppen