Senaste nytt

American Express Platinum - ganska värdelöst?

Så här marknadsför sig American Express Platinum:

  • Concierge-service utöver det vanliga Med American Express Platinum följer en service som andra bara kan drömma om. Dygnet runt, sju dagar i veckan, året om står vår concierge-service till din tjänst. Vårt jobb är att göra det omöjliga möjligt.
Knappast. Concierge servicen är bara öppen måndag till fredag normala arbetstider om man vill prata med en svensk, annars kommer man till den internationella teleoperatören som måste vidarebefordra mitt önskemål till den svenska avdelningen och då måste man vänta till en vardag under normala arbetstider.

Ringde Amex för att boka bord två veckor i förtid utan att lyckas boka bord på stället på den tiden jag ville. Att göra det omöjliga till möjligt är inte heller den mentalitet som backoffice killarna på Amex känner för oss som ringer in.

  • Upplevelser bara för dig Som Platinum medlem får du löpande VIP-inbjudningar till särskilt utvalda event. Exempel på event vi bjudit in till är Fashion Week, Företagsgolfen, SPA event, rese-event och shopping efter stängningsdags hos ledande varumärke så som Hugo Boss, Lexington, Georg Jensen och Tiger of Sweden för att nämna några.
Ja det här är väldigt bra, tyvärr bara att det ska ta 4 dagar tills man får svar från backoffice när man har anmält, ibland svarar de inte och man måste påminna och då har de bästa eventsen blivit fullbokade. En gång var jag tvungen att skicka 5 mail utan att få svar. Helt orimligt.
  • American Express ® Invites – genvägen till bra biljetter Till vissa utvalda evenemang kan vi även erbjuda dig att boka förköpsbiljetter innan de släpps till allmänheten. Tidigare har vi kunnat erbjuda biljetter till bl.a, Coldplay, One Direction och Lady Gaga. Läs mer på americanexpresstickets.
Ej testat detta än.
  • Årlig hotellrabatt När du bokar boende för minst 5 000 kronor på något av alla hotell som du hittar online på American Express Travel får du 1 000 kronor rabatt
Jättebra om det inte hade varit så att man måste isåfall boka via Amex som har högre listpriser än om jag hade bokat direkt med bolaget eller via andra kanaler.
  • Taste from Platinum Genom vårt restaurangprogram Taste – from Platinum erbjuder vi dig genvägen till de bästa borden.
Verkar inte som att några bra svenska restauranger ingår här, dessutom misslyckas de totalt med att boka bord trots att vi bokar flera veckor i förtid för brunch och middag under en helg. Varför ska jag ha kvar mitt Platinum kort när jag för en gångs skull använder deras concierge service och bara får nej som svar.
  • Night Club Priority Genom det exklusiva samarbetet Night Club Priority kan vi erbjuda dig och ditt sällskap både fritt inträde och att gå före kön på många av Sveriges ledande nattklubbar.
Flera klubbar kan inte erbjuda fritt inträde längre, bara fjortisställen som pure, collage, le bon palais, sådana ställen man INTE vill gå till. Rose, Sturecompagniet, FOU har försvunnit från listan med fritt inträde. Dessutom är de otroligt byråkratiska och fyrkantiga; jag kunde inte skriva upp min fästman på listan för att det måste vara jag som är kortinnehavaren.
  • Platinum Webbplats- exklusivt för dig americanexpress.se/platinum är en webbplats som bara är öppen för dig. Här hittar du alla guldkornen i ditt medlemskap; förmåner, erbjudanden och event.
Hemsidan är typ aldrig uppdaterad
 

Erik M

Medlem
Se hotell-lojalitetskort i listan nedan. Nu när jag skaffat Amex-kortet - hur får jag dessa? Måste jag ansöka om matchning någonstans?



Boende som förgyller resan

Som Platinum-medlem har du särskilda förmåner som t.ex. rumsuppgradering i mån av tillgång hos hotell som ingår i The Vacation Collection och FINE HOTELS & RESORTS. För bokning och mer information är du som Platinum medlem alltid välkommen att kontakta våra resekonsulter.

Platinum ger dig också tillgång till medlemskap i flera hotells och hyrbilsföretags lojalitetsprogram på en högre nivå:

  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Honors - Gold
  • MeliáRewards - Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest - Gold
  • Hertz#1Club ®- Gold
  • Avis Preferred
Källa: Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige
 

hampe_1

Medlem
Se hotell-lojalitetskort i listan nedan. Nu när jag skaffat Amex-kortet - hur får jag dessa? Måste jag ansöka om matchning någonstans?



Boende som förgyller resan

Som Platinum-medlem har du särskilda förmåner som t.ex. rumsuppgradering i mån av tillgång hos hotell som ingår i The Vacation Collection och FINE HOTELS & RESORTS. För bokning och mer information är du som Platinum medlem alltid välkommen att kontakta våra resekonsulter.

Platinum ger dig också tillgång till medlemskap i flera hotells och hyrbilsföretags lojalitetsprogram på en högre nivå:

  • Club Carlson - Gold
  • Hilton Honors - Gold
  • MeliáRewards - Gold
  • Scandic Friends - 3rd floor
  • Shangri-La Golden Circle - Jade
  • Starwood Preferred Guest - Gold
  • Hertz#1Club ®- Gold
  • Avis Preferred
Källa: Loungeaccess & exklusiva event | Platinum | Amex Sverige

Logga in på americanexpress.se/platinum och ansök där.
 
Toppen