Senaste nytt

Uber till Göteborg

olo

Medlem
De har funnits där ett tag, men det har i alla fall i början varit för gå bilar så jag har inte lyckats åka med dem där.
Japp, hopppas att det blir bättre med UberX, för nu är det nästan hopplöst. Undra hur många som kör i Göteborg?
Jag har åker med en liten taxifirma som kör Uber Black när de inte har körningar, vilket är mycket sällan. Men de säger att det pratas inom Uber om att det är bekymmersamt för Uber att det är förfå förare i Göteborg. Så UberX är ett bra tillskott.
 

Moco

Medlem
Åker Uber mer eller mindre varje dag och upplever att det har blivit väldigt mycket sämre på kort tid. De har lyckats dra till sig märkliga förare med väldigt risiga bilar. Inte ovanligt att de dikterar villkoren var de vill plocka upp/släppa av, annan argumentation etc. Kvalitetskontrollen haltar, säkert mycket eftersom det hela saknar personlig interaktion från Ubers håll. Hatar dessutom att de verkar ha som policy att alltid ringa. Jag vill inte bli uppringd och tillfrågad var jag vill bli hämtad eller behöva beskriva vägen när inte hittar - adressen finns redan i min beställning! Gissar att de bara accepterar hejvilt utan att titta på själva beställningen. Vanlig taxi klarar av att hämta/lämna utan att ringa.
Vanligt är också att de cancellerar beställningen när det inte passar med deras egna önskemål om destination. Värst var häromveckan då min förare gick ur bilen för att starta ett handgemäng med en annan bilist mitt i Londontrafiken efter att närapå krockat - som för övrigt var hans eget fel.
Har inte testat x i Göteborg, men ska se till att göra det. Upplever dock överlag att det nu inte är någon större skillnad på vanlig fultaxi och Uber längre. Fördelarna är kortbetalningen (utomlands där det inte alltid funkar i fultaxi) och kopplingen med SPG.
 

bnr

Medlem
@olo åker du också med en kille som har en fullsmetad Audi A8? ;)

Pop = skräp, måste bort
X = som norwegian, lågpris, man får det man betalar för, A-B (går iofs inte sönder lika ofta som deras kärror kan jag tänka mig)
Black = vettigt alternativ/bra utmanare till traditionell taxi
Lux = som ovan men kul med lite mer premium
 
Toppen